0

آسیب شناسی مهدویت

 
mohamadaminsh
mohamadaminsh
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : دی 1389 
تعداد پست ها : 25772
محل سکونت : خوزستان

پاسخ به:آسیب شناسی مهدویت
سه شنبه 7 شهریور 1391  9:20 PM

منكرين مهدويت

منكرين مهدويت واحد دین واندیشه تبیان زنجان-

متن روايت:

القائم من ولدي اسمه اسمي ، وكنيته كنيتي ، وشمائله شمائلي ، وسنته سنتي ، يقيم الناس على ملتي وشريعتي ، ويدعوهم إلى كتاب ربي عز وجل ، من أطاعه فقد أطاعني ، ومن عصاه فقد عصاني ، ومن أنكره في غيبته فقد أنكرني ، ومن كذبه فقد كذبني ، ومن صدقه فقد صدقني ، إلى الله أشكو المكذبين لي في أمره ، والجاحدين لقولي في شأنه ، والمظلين لامتي عن طريقته ، وسيعلم الذين ظلموا أي منقلب ينقلبون.

ترجمه:

(هشام بن سالم از امام صادق و او از پدر و جدش عليهم السلام نقل مى كند كه آنحضرت فرمود : ) قائم از فرزندان من است ، نام او نام من و كنيه او كنيه من ، و شكل او شكل من ، و سنت او سنت من است مردم را بر ملت و شريعت من بپا مى دارد ، و آنها را بسوى كتاب پروردگارم عزوجل مى خواند ، كسى كه او را اطاعت كند مرا اطاعت نموده و كسى كه او را نافرمانى نمايد مرا نافرمانى كرده و كسى كه در زمان غيبت ، منكر او باشد مرا انكار كرده و كسى كه او را تكذيب نمايد مرا تكذيب كرده و كسى كه او را تصديق كند مرا تصديق كرده است ، و از تكذيب كننده گانم درباره امر او ، و انكار كننده گان گفتارم درباره او و گمراهان امتم از راه او ، به خدا شكايت مى كنم ، آنهايى كه ظلم كرده اند بزودى خواهند دانست كه به چه كيفرگاه و محل انتقامى بازگشت مى كنند .

آدرس حديث:

* : كمال الدين : ج 2 ص 411 ب 39 ح 6 - حدثنا عبد الواحد بن محمد بن عبدوسالنيسابوري العطار رضي الله عنه قال : حدثنا علي بن محمد بن قتيبة النيسابوري ، عنحمدان بن سليمان قال : حدثني أحمد بن عبد الله بن جعفر الهمداني ، عن عبد الله بنالفضل الهاشمي ، عن هشام بن سالم ، عن الصادق جعفر بن محمد ، عن أبيه ، عن جدهعليهم السلام قال : قال رسول الله صلى الله عليه وآله : -

* : إعلام الورى : ص 399 ب 2 ف 2 - عن كمال الدين بتفاوت يسير .

* : إثبات الهداة : ج 3 ص 482 ب 32 ف 5 ح 190 - كما في إعلام الورى ، عن كمال الدين بتفاوت يسير ، وفي سنده " . . أحمدبن عبد الله المدايني ، بدل الهمداني ، وليس فيه هشام بن سالم " .

* : البحار : ج 51 ص 73 ب 1 ح 19 - عن كمال الدين بتفاوت يسير .

* : منتخب الأثر : ص 183 ف 2ب 3 ح 4 - عن كمال الدين .

--------------------------------------

متن روايت:

كمال الدين : ج 2 ص 483 ب 45 ح 4 - حدثنا محمد بن محمد بن عصام الكليني رضي الله عنه قال : حدثنا محمد بن يعقوب الكليني ، عن إسحاق بن يعقوب قال : سألت محمد بن عثمان العمري رضي الله عنه أن يوصل لي كتابا قد سألت فيه عن مسائل أشكلت علي، فوردت في التوقيع بخط مولانا صاحب الزمان عليه السلام : " أما ما سألت عنه أرشدك الله وثبتك من أمر المنكرين لي من أهل بيتنا وبني عمنا ، فأعلم أنه ليس بين الله عز وجل وبين أحد قرابة ، ومن أنكرني فليس مني ، وسبيله سبيل ابن نوح عليه السلام .

 أما سبيل عمي جعفر وولده فسبيل إخوة يوسف عليه السلام . أما الفقاع فشربه حرام ، ولا بأس بالشلماب ، وأما أموالكم فلا نقبلها إلا لتطهروا ، فمن شاء فليصل ومن شاء فليقطع ، فما آتاني الله خير مما آتاكم . وأما ظهور الفرج فإنه إلى الله تعالى ذكره ، وكذب الوقاتون . وأما قول من زعم أن الحسين عليه السلام لم يقتل فكفر وتكذيب وضلال .

وأما الحوادث الواقعة فارجعوا فيها إلى رواة حديثنا ، فإنهم حجتي عليكم وأنا حجة الله عليهم . وأما محمد بن عثمان العمري رضي الله عنه وعن أبيه من قبل ، فإنه ثقتي وكتابه كتابي . وأما محمد بن علي بن مهزيار الأهوازي فسيصلح الله له قلبه ويزيل عنه شكه .

وأما ما وصلتنا به فلا قبول عندنا إلا لما طاب وطهر ، وثمن المغنية حرام . وأما محمد بن شاذان بن نعيم فهو رجل من شيعتنا أهل البيت . وأما أبو الخطاب محمد بن أبي زينب الأجدع فملعون ، وأصحابه ملعونون ، فلا تجالس أهل مقالتهم ، فإني منهم بريء ، وآبائي عليهم السلام منهم براء . وأما المتلبسون بأموالنا ، فمن استحل منها شيئا فأكله فإنما يأكل النيران . وأما الخمس فقد أبيح لشيعتنا وجعلوا منه في حل إلى وقت ظهور أمرنا ، لتطيب ولادتهم ولا تخبث .

وأما ندامة قوم قد شكوا في دين الله عز وجل على ما وصلونا به، فقد أقلنا من استقال ، ولا حاجة ( لنا ) في صلة الشاكين. وأما علة ما وقع من الغيبة فإن الله عز وجل يقول : ( يا أيها الذين آمنوا لا تسألوا عن أشياء إن تبد لكم تسؤكم ) .

إنه لم يكن أحد من آبائي عليهم السلام إلا وقد وقعت في عنقه بيعة لطاغية زمانه ، وإني أخرج حين أخرج ولا بيعة لاحد من الطواغيت في عنقي . وأما وجه الانتفاع بي في غيبتي فكالانتفاع بالشمس إذا غيبتها عن الابصار السحاب ، وإني لأمان لأهل الأرض كما أن النجوم أمان لأهل السماء فأغلقوا باب السؤال عما لا يعنيكم ، ولا تتكلفوا علم ما قد كفيتم ، وأكثروا الدعاء بتعجيل الفرج ، فإن ذلك فرجكم . والسلام عليك يا إسحاق بن يعقوب وعلى من اتبع الهدى

ترجمه:

اسحاق بن يعقوب مى گويد : از محمد بن عثمان عمرى خواستم كه نامه اى از من به حضرت قائم برساند ، در آن نامه پيرامون مسائلى برايم دشوار آمده بود سئولاتى كرده بودم ، بعد به خط مولايمان صاحب الزمان ارواحنا له الفداء در توقيع چنين آمده بود : " اما آنچه را درباره آن سئوال كرده بودى ، خداوند تو را ارشاد فرمايد و در قضيه منكرين من از اهلبيت ما و عمو زاده هايمان خداوند شما را ثابت قدم بدارد ، بدان خداوند با كسى خويشاوندى ندارد ، كسى كه مرا انكار كند از من نيست ، و سرنوشت او سرنوشت پسر نوح است . اما سرنوشت عمويم جعفر و فرزندان او ، سرنوشت برادران يوسف است .

نوشيدن آبجو ( فقاع ) حرام است اما نوشيدن شلماب ( نوعى شراب ) مانعى ندارد ، و اما اموالتان را نمى پذيريم مگر اينكه پاكيزه شوند ، هر كس مى خواهد ارتباط بر قرار سازد و هر كس مى خواهد قطع رابطه نمايد ، آنچه را كه خدا به من داده بهتر از آن است كه به شما داده است و اما ظهور فرج ، مربوط به خداى متعال است و وقت گذاران دروغ گفتند .

و اما سخن كسانى كه مدعى شدند حسين علیه السلام كشته نشده ، كفر است و دورغ است و گمراهى . و اما در حوادث و رخدادهايى كه پيش مى آيد به راويان احاديث ما ، رجوع كنيد، زيرا آنان حجت من بر شما و من حجت بر آنان هستم . و اما محمد بن عثمان مورد اعتماد من بوده و نامه او نامه من است و اما محمد بن علي بن مهزيار اهوازى ، خداوند دل او را اصلاح مى گرداند و شك و ترديد او را بر طرف مى سازد .

و آنچه را كه به ما رساندى ، نمى پذيريم مگر آنچه را كه پاك و پاكيزه باشد ، و پول زن نوازنده ، حرام است . و اما محمد بن شاذان بن نعيم ، مردى از شيعيان و پيروان ما اهل بيت است . و اما ابو الخطاب محمد بن ابى زينب اجدع ، فردى ملعون بوده و يارانش نيز ملعون هستند با پيروان آنها همنشينى نكن . زيرا من از آنها بيزار و پدرانم نيز از آنها بيزارند .

و اما كسانى كه به زور اموال ما را مى گيرند ، پس اگر كسى از آن اموال چيزى را حلال شمرد و آنرا بخورد همانا آتش مى خورد . و اما خمس ، براى شيعيان ما مباح شده ، و تا زمان ظهور و فرج ، بر آنها حلال است از آن مصرف نمايند ، تا فرزندانى نكو از آنان بوجود آيد ، نه تبهكار . اما پشيمانى كسانى كه در دين خدا شك و ترديد كردند راجع به آنچه به ما رسانده بودند هر كس از اين كار پشيمان شد ما هم بر آن اصرارى نداريم و ما نيازى به ارتباط با اهل شك و ترديد نداريم .

و اما بوجود آمدن غيبت ، خداوند عزوجل مى فرمايد : " اى كسانى كه ايمان آورده ايد درباره چيزهايى كه اگر آشكار شود به سود شما نيست ، سئوال نكنيد " هيچ يك از پدران من نبودند مگر اينكه بيعت فرمانرواى ظالم زمان خود بر گردنش بود ، و من آنگاه كه بايد ظهور كنم ظهور مى كنم و بيعتى از هيچ يك از سركشان ستمكار را بر گردن ندارم .

اما چگونگى سود بردن بواسطه من در زمان غيبتم ، مانند سود بردن از خورشيد است آنگاه كه در پشت أبر از ديده ها پنهان شود ،براستى من حافظ و نگاهبان زمينيان هستم همانگونه كه ستارگان حافظ اهل آسمانند ، از آنچه كه ارتباطى به شما ندارد سئوال نكنيد و شما مكلف به آنچه مسئول آن نيستيد نخواهيد بود و در تعجيل فرج دعاى زياد بكنيد زيرا آن فرج شماست ، و سلام و درود بر تو اى اسحاق بن يعقوب و بر كسانى كه پيروى حق كنند .

آدرس حديث:

* : الفضل بن شاذان : على ما في الارشاد .

* : الارشاد : ص 360 - الفضل بن شاذان ، عن معمر بن خالد ، عن أبي الحسن عليه السلام قال : -

* : كشف الغمة : ج 3 ص 251 - عن الارشاد ، وفيه " . . ميمون بن خلاد " .

* : الصراط المستقيم : ج 2 ص 250 ب 11 ف 8 - عن الارشاد .

کریمی که جهان پاینده دارد               تواند حجتی را زنده دارد

 

دانلود پروژه و کارآموزی و کارافرینی

تشکرات از این پست
دسترسی سریع به انجمن ها