0

مقالات منابع طبیعی

 
mehdi0014
mehdi0014
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : مرداد 1389 
تعداد پست ها : 287351
محل سکونت : آ.غربی-سولدوز

پاسخ به:مقالات منابع طبیعی
پنج شنبه 8 تیر 1391  11:55 AM

 

 3 : پژوهش و سازندگي زمستان 1383; 17(4 (پي آيند 65) درمنابع طبيعي):16-24.
 
بررسي روش هاي ارزشيابي برنامه هاي ترويجي به منظور دستيابي به يك مدل مناسب
 
محسني احمد,محبي ايرج,چيذري محمد,ابيلي خدايار,قاضي طباطبايي سيدمحمود
 
 
 

هدف اصلي پژوهش حاضر در قالب رساله دكتري، ارائه يك مدل مناسب براي ارزشيابي برنامه هاي ترويج كشاورزي مي باشد. در همين راستا، عوامل تاثيرگذار بر ارزشيابي برنامه هاي ترويجي و شيوه هاي ارزشيابي آنها مورد بررسي قرار گرفت. اين پژوهش با استفاده از روش پيمايشي انجام گرفته كه در آن جامعه آماري را كليه اعضاي هيات علمي رشته ترويج و آموزش كشاورزي كشور و كارشناسان ارشد حوزه ستادي وزارت جهاد كشاورزي تشكيل مي دهند كه شامل 90 نمونه از تمامي جامعه آماري بوده است. ابزار تحقيق براي جمع آوري داده ها، پرسشنامه بوده است و براي تجزيه و تحليل داده ها از برنامه نرم افزاري SPSS استفاده شده است. روشهاي آماري مورد استفاده در اين تحقيق مشتمل بر ميانگين، فراواني، درصد و ضريب همبستگي اسپيرمن بوده است. نتيجه تحقيق حاضر دستيابي به يك مدل مناسب براي ارزشيابي برنامه هاي ترويجي مي باشد. در اين مدل، عوامل تاثيرگذار شامل مخاطبين ارزشيابي برنامه هاي ترويجي، نوع ارزشيابها، نقش مردم در ارزشيابي، مبناي معيارهاي ارزشيابي، نوع طرح ارزشيابي، نهاده هاي برنامه، اجزاي برنامه، فعاليتهاي يك برنامه و نتايجي كه از يك برنامه ترويجي مي بايست در ارزشيابي مورد توجه قرار گيرد، مشخص شده اند.

 
كليد واژه: ترويج كشاورزي، برنامه ترويجي، ارزشيابي، مدل ارزشيابي، شاخص هاي ارزشيابي
 
 

 نسخه قابل چاپ

 
 
تشکرات از این پست
دسترسی سریع به انجمن ها