0

مقالات امداد و نجات

 
mehdi0014
mehdi0014
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : مرداد 1389 
تعداد پست ها : 287351
محل سکونت : آ.غربی-سولدوز

پاسخ به:مقالات امداد و نجات
پنج شنبه 25 خرداد 1391  1:53 PM

 6 : امداد و نجات تابستان 1388; 1(2):39-53.
 
شناسايي عوامل موثر بر جذب و نگهداري گروه هاي مردمي داوطلب ارايه خدمات داوطلبانه در جمعيت هلال احمر
 
رهنورد فرج اله,علمداري شهرام,صادقي نيك پي ناهيد*
 
* سازمان داوطلبان جمعيت هلال احمر جمهوري اسلامي ايران
 
 

مقدمه: يكي از اركان تحقق رسالت هاي سازمان داوطلبان جمعيت هلال احمر، جذب و نگهداري نيروي انساني داوطلب كارآمد و موثر بوده، بنابراين لازم است تدابيري انديشيد تا اين مهم به نحو مطلوبي تحقق يابد. بر همين اساس، هدف اصلي اين پژوهش شناسايي عوامل موثر برجذب و نگهداري گروه هاي مردمي داوطلب ارايه خدمات داوطلبانه درجمعيت هلال احمر شهر تهران مي باشد.
روش ‌ها: جامعه آماري شامل اعضا و گروه هاي داوطلب مردمي بالاي 29 سال سن در جمعيت هلال احمر شهر تهران است، كه حدودا 1800 نفر مي باشد. با توجه به ناهمگن بودن اعضاي جامعه، از روش نمونه گيري طبقه بندي شده و جدول مورگان 317 نفر انتخاب شدند که پس از جمع آوري داده ها، با توجه به اهداف و ماهيت تحقيق از روش تحليل عاملي براي تجزيه و تحليل پرسشنامه ها استفاده شد
.
يافته‌ ها: در بخش جذب از کل واريانس تبيين شده،
590.24 درصد را عامل اول، 667.16 درصد را عامل دوم، 16.285 درصد را عامل سوم و 131.10 درصد را عامل چهارم تبيين مي کند و در بخش نگهداري از کل واريانس تبيين شده، 19.957 درصد را عامل اول، 888.14 درصد را عامل دوم، 546.13 درصد را عامل سوم، 305.12 درصد را عامل چهارم و 095.11 درصد را عامل پنجم تبيين مي کند.
نتيجه ‌گيري: متغيرهاي مربوط به سوالات بخش جذب به ترتيب تحت 4 عامل: ابزارهاي تشويقي، ابزارهاي فني ارتباطات و تبليغات، ابزارهاي اطلاع رساني، و توجه به روابط انساني قرار گرفتند. همچنين متغيرهاي مربوط به بخش نگهداري تحت 5 عامل زير قرار گرفتند: فرهنگ سازماني، مديريت منابع انساني، مشارکت و کار تيمي، وظايف مديريت و رهبري، و انگيزش
.

 
كليد واژه: داوطلبان، جمعيت هلال احمر، جذب، نگهداري، خدمات داوطلبانه
 
 

 نسخه قابل چاپ

 
 
تشکرات از این پست
دسترسی سریع به انجمن ها