پاسخ به:مقالات اصول بهداشت رواني
دوشنبه 22 خرداد 1391 10:08 PM
6 : اصول بهداشت رواني بهار و تابستان 1384; 7(26-25):47-55. |
مطالعه اثربخشي آموزش مهارت هاي زندگي بر استرس خانوادگي و پذيرش اجتماعي |
ثمري علي اكبر*,لعلي فاز احمد |
* كاشمر، دانشگاه آزاد اسلامي واحد كاشمر |
مقدمه: خانواده نظامي اجتماعي است كه با برآوردن نيازهاي عاطفي، جسمي و فكري اعضايش موجبات تكوين و پرورش شخصيت و سازگاري بعدي آنان را ممكن مي سازد. با توجه به اين كه رفتار اجتماعي در جامعه و خانواده و چگونگي برخورد اعضاي آن، مي تواند در تفكر و رفتار آن موثر واقع شود، عملكرد خانواده در موقع بروز تضاد و تعارض، وجود استرس، گسستگي روابط و عدم كنترل آن ها مي تواند تبعاتي چون عزت نفس پايين، كاهش استقلال، اشكال در تصميم گيري و اجتماعي شدن را به دنبال داشته باشد. اين عوامل مفاهيم ضمني بي شماري را براي نظريه پردازي، كار آموزشي و مشاوره رواني فراهم مي آورد كه بايد در برنامه ريزي هاي مداخله و مراقبت سلامت رواني مورد توجه قرار گيرد. پژوهش حاضر نيز بر آن بوده است تا به هدف كلي طرح يعني بررسي اثربخشي جلسات آموزش مهارت هاي زندگي بر متغيرهاي سلامت رواني (استرس خانوادگي و پذيرش اجتماعي) دست يابد. |
كليد واژه: |
![]() |
نسخه قابل چاپ |