پاسخ به:مقالات اصول بهداشت رواني
دوشنبه 22 خرداد 1391 10:04 PM
7 : اصول بهداشت رواني پاييز و زمستان 1385; 8(32-31):131-140. |
آموزش کفايت اجتماعي در کاهش پرخاشگري پسران پيش دبستاني: گزارش 6 مورد |
واحدي شهرام*,فتحي آذر اسكندر |
* تبريز، دانشکده علوم تربيتي و روان شناسي، دانشگاه تبريز |
مقدمه: پرخاشگري دوران خردسالي پيش بيني کننده رفتارهاي پرخطر بعدي است. تحقيقات نشان مي دهند کودکان پرخاشگر به علت نداشتن روابط اجتماعي سالم و شيوه هاي حل تعارض فردي و گروهي دست به اعمال تند و خشن مي زنند. به اين ترتيب بايد در روند کاهش اين امر پژوهش هاي تجربي انجام گيرد تا رفتارهاي بعدي کودکان دچار ناهنجاري نشود. بر اين مبنا، پژوهشي که مقاله حاضر براساس آن تدوين شده است، اثربخشي سه حيطه آموزش کفايت اجتماعي: (1) مهارت ها و توانايي هاي شناختي، (2) مهارت هاي رفتاري، (3) کفايت هاي هيجاني را بر 6 کودک پسر شش ساله مورد بررسي قرار داده است. |
كليد واژه: |
![]() |
نسخه قابل چاپ |