نوشدارويي براي ديابلو
جمعه 19 خرداد 1391 9:09 AM
از اولین شماره بازی محاصره سیاهچال حدود 9 سال میگذرد و در این مدت طرفداران این سری مشتاقانه منتظر نسخه جدید آن بودهاند. بعد از ساخت محاصره سیاهچال: افسانه آرانا توسط شركت مدداك و محاصره سیاهچال: تاج آگونی (Agony) توسط استودیو SuperVillain، ساخت قسمت سوم را اُبسیدین (Obsidian) و نشر آن را برای اولین بار اسكوئرانیكس به عهده گرفتهاند. اُبسیدین برای ساخت این بازی از افراد متخصص تیمهای فال اوت: وگاس جدید و پروتكل آلفا استفاده كرده است. به گفته سازندگان، این نسخه یك بازی داستانمحور خواهد بود. بازی به دوران پادشاهی منطقه Ehb باز میگردد و به طور خاص روی گروهان دهم متمركز میشود. این گروهان در اواخر جریان جنگ پادشاهان از Ehb محافظت كردند و فرمانده گروهان، یك حكومت مستقل و جدید به وجود آورد كه با گذشت زمان و ارتباط نزدیك با پادشاهی، قدرتمندتر میشود. پادشاه Ehb به قتل میرسد و مردم به رهبری جین كسیندر (Jeyne Kassynder)، گروهان دهم را مسوول میدانند و خواستار از بین رفتن آنها میشوند. با از هم پاشیدن گروهان دهم، قدرت از یك نقطه متمركز به دستههای كوچكتری تقسیم میشود؛ جایی كه جین، كنترل كلیسا و قسمت شرقی Ehb را در دست میگیرد و هواخواهان حكومت را وادار به عقبنشینی به كوهستانها میكند. اینجاست كه گروهان دهم همپیمان میشوند تا جین را مغلوب كنند تا هم اوضاع به روال سابقش بازگردد و هم خود را از اتهامات وارده مبرا كنند. با این كه داستان خطی پیش میرود، ولی همیشه امكان بازگشت دوباره به یك مرحله وجود دارد. اعضای گروهان دهم از كلاسهای متفاوتی هستند. «لوكاس» جنگجویی نزدیك زن است و ضربات مهلكی را به دشمنان وارد میكند. «كاترینا» تك تیرانداز است. «راینهارت» و «آنجالی» جادوگر هستند كه دومی تخصص زیادی در جادوی آتش دارد. هر كدام از شخصیتها 3 حالت بازی خواهند داشت كه 2 حالت آن تهاجمی و یكی تدافعی است. مثلا در مورد كاترینا و حالت هجومیاش در حالت اول از سلاح دوربرد استفاده میكند و اگر بخواهد مبارزات نزدیكی داشته باشد، خود را به دوبل شاتگان مجهز میكند. كاترینا و آنجالی به نظر ضربات قویتری وارد میكنند و این در حالی است كه مقاومت آنجالی وقتی در حالت Human خود قرار دارد، بالاتر است هرچند مهارتهای كاترینا در ضربات دوربرد را نمیتوان منكر شد. كنترل كاترینا با دسته ایكس باكس بسیار سریع و ساده است و این نشان میدهد كه كنترل بازی برای كنسولها بهینهسازی شده است. به عنوان مثال اگر از مسیر خود خارج شوید، با فشار یك كلید مثل بازی Fable به جهت درست هدایت میشوید. سازندگان قول مبارزاتی شلوغ و هیجانانگیز را دادهاند و اعتقاد دارند برای پیروزی در هر مبارزه باید از تمام تواناییها و قابلیتهایتان استفاده كنید؛ هر چند این را هم اضافه كردهاند كه در این مورد به نینجا گایدنها نمیرسد. در مبارزهها میتوانید از ضربههای كاری از پشت سر، سپر و جاخالی دادن استفاده كنید و شاید یكی از به یادماندنیترین صحنههای بازی مبارزه با عنكبوتهای بزرگ و نفرتانگیز باشد. همچنین قابلیت طلسم كردن دشمنان را دارید و اگر آنها این كار را كردند، میتوانید ضدطلسم را اجرا كنید. سازندگان بیشتر تمركزشان را روی متعادل بودن صرف كردهاند؛ یعنی قابلیتها و تواناییهای قهرمانان طوری نباشد كه با هر كدام از آنها بتوان براحتی بازی را به انتها رساند. همانطور كه از یك بازی نقشآفرینی انتظار میرود، ارتقاها یكی از اركان بازی هستند. در این بازی بر اساس مبارزات و كارهایی كه انجام میدهید امتیاز استعداد دریافت میكنید و همانطور كه از اسمش پیداست میتوانید استعدادهای خود را تقویت كنید. همچنین یاد میگیرید از تواناییهایتان به بهترین نحو استفاده كنید. گرافیك بازی قابل قبول است، بخصوص هنگام مبارزات و انجام جادوهای مختلف، جلوههای بصری فوقالعاده و رنگارنگ را شاهد خواهیم بود. پیش نمایشهای پخش شده تا به حال این موضوع را اثبات میكند و آن طور كه معلوم است در تمام بازی، صفحه بارگذاری نخواهیم داشت. این بازی هم مثل اكثر بازیهای امروزی بخش چندنفره خواهد داشت و تا 4 نفر به صورت آنلاین میتوانید به بازی بپردازید و از همكاری لذت ببرید. این طور كه به نظر میرسد اُبسیدین میخواهد بهترین سازنده این سری بازیها لقب بگیرد.
تهیهکننده: Square Enix
سازنده: Obsidian
سبک: اکشن نقشآفرینی
تاریخ انتشار: خرداد 90
چهار راه برای رسیدن به آرامش:
1.نگاه کردن به عقب و تشکر از خدا 2.نگاه کردن به جلو و اعتماد به خدا 3.نگاه کردن به اطراف و خدمت به خدا 4.نگاه کردن به درون و پیدا کردن خدا
پل ارتباطی : samsamdragon@gmail.com
تالارهای تحت مدیریت :
مطالب عمومی کامپیوتراخبار و تکنولوژی های جدیدسیستم های عاملنرم افزارسخت افزارشبکه