پاسخ به:مقالات اقتصاد کشاورزی و توسعه
سه شنبه 23 خرداد 1391 11:08 PM
3 : اقتصاد و توسعه كشاورزي (علوم و صنايع كشاورزي) پاييز 1389; 24(3):288-297. |
بررسي نگرش اعضاي شرکت هاي تعاوني مرزنشينان در زمينه عملکرد اين تعاوني ها (مطالعه موردي: استان خراسان رضوي) |
هوشمند محمود*,حسن نژاد مريم |
* گروه اقتصاد، دانشكده علوم اداري و اقتصادي، دانشگاه فردوسي مشهد |
در مطالعه حاضر به منظور بررسي نگرش اعضاي شرکت هاي تعاوني مرزنشينان استان خراسان رضوي از عملکرد اين تعاوني ها در ابعاد مختلف، در گام اول با استفاده از روش شاخص رضايتمندي مشتريان (CSM)، ميزان رضايت اعضا از هر يک از شاخص هاي عملکرد اين تعاوني ها مورد بررسي قرار گرفت؛ در گام بعد با استفاده از روش آنتروپي هر يک از شاخص هاي فوق بر اساس ميزان رضايت اعضا، رتبه بندي شده اند و در پايان، نتايج اين دو روش با يکديگر مورد مقايسه قرار گرفته است. داده هاي مطالعه از طريق تکميل 382 پرسشنامه در ميان اعضاي تعاوني مرزنشينان در سال 1387 فراهم شد. نتايج نشان داد ميزان رضايت مندي اعضاي شركت هاي تعاوني مرزنشينان از شاخص هاي اقتصادي در مقايسه با ساير ابعاد عملکردي آنها در سطح پايين تري قرار گرفته است (مقادير شاخص رضايتمندي مشتري (CSM) در بعد اقتصادي کمتر از ساير ابعاد). اين در حالي است كه بيشترين ميزان رضايتمندي مربوط به عملكرد مديريتي اين شركتها مي باشد. نتايج حاصل از رتبه بندي با استفاده از روش آنتروپي نيز مويد نتايج حاصل از روش CSM بوده است. در پايان پيشنهاداتي در راستاي بهبود عملکرد فعاليت اين شرکت هاي تعاوني و افزايش رضايت مندي اعضاي آن ارايه شد. |
كليد واژه: شركت تعاوني مرزنشينان، خراسان رضوي، رضايتمندي |
نسخه قابل چاپ |