0

مقالات اقتصاد کشاورزی و توسعه

 
mehdi0014
mehdi0014
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : مرداد 1389 
تعداد پست ها : 287351
محل سکونت : آ.غربی-سولدوز

پاسخ به:مقالات اقتصاد کشاورزی و توسعه
سه شنبه 23 خرداد 1391  11:06 PM

 13 : اقتصاد و توسعه كشاورزي (علوم و صنايع كشاورزي) زمستان 1389; 24(4):518-525.
 
بررسي و اولويت بندي عوامل دروني و بيروني موثر بر خريد گوشت قرمز منجمد با استفاده از مدلسازي معادلات ساختاري
 
موتمني عليرضا,مرادي هادي*,مرادي مهدي
 
* دانشكده مديريت و اقتصاد، دانشگاه سمنان
 
 

آگاهي از علل تصميمات افراد در هنگام انتخاب مواد غذايي بسيار مهم است، چرا که اين تصميمات مستقيما سلامتي آنها را تحت تاثير قرار مي دهد. از آنجايي که گوشت قرمز در زمره اقلام سبد کالاي مصرفي خانوارهاي ايراني قرار دارد، در اين راستا هدف پژوهش حاضر شناسايي عوامل موثر بر گرايش به خريد گوشت منجمد وارداتي در بين مصرف کنندگان شهر تبريز مي باشد. تحقيق حاضر با شناسايي طبقه عوامل موثر در قالب دو دسته عوامل دروني و بيروني به بررسي اين عوامل در قالب يک مدل مفهومي مي پردازد. با استفاده از نمونه گيري خوشه اي تصادفي نظرات مصرف کنندگان جمع آوري گرديد. جهت بررسي فرضيات مطرح شده داده هاي حاصل با استفاده از مدلسازي معادلات ساختاري مورد آزمون قرار گرفت. نتايج تحليل ها نشان داد که عوامل بيروني بطور مثبت کيفيت و ارزش ادراکي مشتريان را تحت تاثير قرار مي دهد. اما عوامل دروني نتوانستند تاييدات آماري لازم را بدست آورند. رتبه بندي عوامل بيروني هم به ترتيب نشانگر اهميت نحوه ذبح، قيمت و رعايت استانداردهاي بهداشتي مي باشد و متغير کشور توليدکننده نتوانست تاييد لازم را بدست آورد.

 
كليد واژه: گرايش به خريد، کشور توليدکننده، کيفيت ادراکي، گوشت منجمد، تبريز
 
 

 نسخه قابل چاپ

 
 
تشکرات از این پست
دسترسی سریع به انجمن ها