0

مقالات اقتصاد کشاورزی و توسعه

 
mehdi0014
mehdi0014
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : مرداد 1389 
تعداد پست ها : 287351
محل سکونت : آ.غربی-سولدوز

پاسخ به:مقالات اقتصاد کشاورزی و توسعه
شنبه 20 خرداد 1391  10:50 PM

 11 : اقتصاد كشاورزي و توسعه پاییز 1379; 8(31):217-233.
 
بررسي روشهاي بازاريابي و ترويج محصولات شيري مطالعه موردي: محصول پنير
 
رنجبريان بهرام,نبوي چاشمي سيدعلي
 
 
 

استفاده صحيح از ابزار ترويج محصول، لازمه اثر بخشي سرمايه گذاري انجام شده در اين زمينه است. در پژوهش حاضر روشهاي مناسب ترويج محصول پنير يک شرکت شناخته شده در شهر اصفهان، از راه بررسي ميداني مورد مطالعه قرار گرفته است. در همين راستا، نخست ميزان آگاهي و تمايل به مصرف بازار بررسي شد و نتيجه نشان داد که 27.4 درصد نمونه مورد مطالعه با محصول آشنايي دارند و 35 درصد نيز تمايل چنداني براي خريد اين محصول ندارند. به ديگر سخن، درصد شايان توجهي از جامعه با محصول آشنا بوده و تمايل به خريد آن دارند. از اين رو، با توجه به سلسله مراتب واکنش، مي بايد از راه آگهي هاي تجاري، فروش حضوري، توزيع گسترده محصول، و نمايش مناسب محصول در ويترين ها، اطلاعات محصول در ضمير آگاه مشتري حفظ شود.
در زمينه تاثير گذاري ابزار ور سانه ترويج اين محصول بايد گفت که آگهي هاي تجاري به عنوان موثرترين ابزار ترويج و تلويزون موثرترين رسانه از سوي مردم معرفي شده است.
درباره تصميم گيري خريد پنير نيز گفتني است که 81.7 درصد پرسش شوندگان اظهار داشتند که تصميم گيري خريد نوع مشخصي از پنير در منزل انجام مي شود. در ضمن 51.4 درصد و 34.4درصد معتقد بودند که اين تصميم به ترتيب از سوي آقاي خانه و خانم گرفته مي شود. همچنين 64 درصد پرسش شوندگان اعتقاد داشتند که عمل خريد پنير را آقاي خانه انجام مي دهد. اين اطلاعات اهميت نقش آقايان را در خريد اين محصول نشان مي دهد و بايد در طراحي روشهاي ترويج مورد توجه قرار گيرد.

 
كليد واژه: 
 
 

 نسخه قابل چاپ

 
 
تشکرات از این پست
دسترسی سریع به انجمن ها