0

مقالات اقتصاد کشاورزی و توسعه

 
mehdi0014
mehdi0014
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : مرداد 1389 
تعداد پست ها : 287351
محل سکونت : آ.غربی-سولدوز

پاسخ به:مقالات اقتصاد کشاورزی و توسعه
شنبه 20 خرداد 1391  9:42 PM

 5 : اقتصاد كشاورزي و توسعه بهار 1385; 14(53):91-105.
 
تاثير تعميم يك نام تجاري به محصولات جديد در صنايع غذايي شهر تهران
 
رنجبريان بهرام*,محمدزاده امير
 
* گروه مديريت دانشگاه اصفهان
 
 

انتخاب يك نام تجاري مناسب براي محصول جديد مي تواند در موفقيت اين محصول و به دست‌ آوردن سهم بيشتر بازار تاثير بگذارد. راهبرد "تعميم نام تجاري" به مفهوم استفاده از يك نام تجاري شناخته شده براي معرفي طبقات جديدي از محصول است و استفاده از آن تحت شرايط خاصي مي تواند موجب موفقيت محصول جديد شود. لذا اين تحقيق تاثير سه دسته از متغيرهاي تعديل كننده از جمله ويژگي بازار، ويژگي محصول مورد تعميم و خصوصيات نام تجاري را در رابطه اتخاذ راهبرد تعميم نام تجاري و سهم بازار محصول جديد در صنايع غذايي شهر تهران مورد مطالعه قرار داده است. نتايج نشان مي دهد كه تعميم نام تجاري موجب افزايش سهم بازار محصولات جديد در صنايع غذايي شهر تهران نشده است.

 
كليد واژه: 
 
 

 نسخه قابل چاپ

 
 
تشکرات از این پست
دسترسی سریع به انجمن ها