پاسخ به:مقالات اقتصاد کشاورزی و توسعه
شنبه 20 خرداد 1391 9:17 PM
7 : اقتصاد كشاورزي و توسعه بهار 1387; 16(61):125-143. |
قدرت بازار خريد دام زنده و کارايي هزينه در صنعت گوشت قرمز مطالعه موردي صنعت کشتار دام استان فارس |
شيخ زين الدين آذر*,بخشوده محمد |
* دانشگاه شيراز |
ضروري بودن وجود انواع گوشت در سبد مصرفي از يک طرف و از طرف ديگر کاهش درآمد واقعي خانوار (که معلول افزايش شديد شاخص قيمت است)، لزوم توجه خاص به اين کالا و بررسي دلايل انحراف قيمتي آن را نمايان ساخته است. از اين رو مطالعه حاضر به اندازه گيري ميزان تمرکز در صنعت کشتار گوسفند، گاو و گوساله استان فارس و اندازه گيري اثر قدرت بازار و کارايي هزينه در اين صنعت پرداخته است. به اين منظور از روش سازمان صنعتي تجربي نو (NEIO) استفاده شده است. |
كليد واژه: قدرت بازار، تمرکز بازار، روش سازمان صنعتي تجربي نو، صنعت کشتار، بازار استان فارس |
![]() |
نسخه قابل چاپ |