پاسخ به:مقالات اقتصاد کشاورزی و توسعه
شنبه 20 خرداد 1391 8:52 PM
5 : اقتصاد كشاورزي و توسعه پاييز 1389; 18(71):99-120. |
بازاريابي نهاده هاي كشاورزي مطالعه موردي كود شيميايي، بذر و سموم |
نجفي بهاالدين,دهقان پور حامد* |
* مجتمع آموزشي علمي و كاربردي جهاد كشاورزي يزد |
بررسي بازاريابي و مصرف نهاده هاي کشاورزي و شناسايي مشكلات بازار نهاده هاي کشاورزي از مباحثي به شمار مي آيد كه کمتر به آن پرداخته شده است. دخالت گسترده دولت در امر بازاريابي و قيمتگذاري نهاده ها، بازار نهاده ها را با مشكل مواجه ساخته است. البته كاهش دخالت دولت بايد با در نظر گرفتن شرايط بهره برداران صورت گيرد. در اين مطالعه به تحليل بازاريابي نهاده هاي كشاورزي (بذر، كود شيميايي و سموم) در منطقه مرودشت پرداخته شده است. داده هاي تحقيق نيز با استفاده از روش اسنادي و پيمايشي در تابستان سال 1386-87 جمع آوري شده و نمونه مورد مطالعه شامل 50 كشاورز منطقه، 23 خرده فروش و 10 عمده فروش نهاده هاي كشاورزي بوده است. به اين ترتيب مسيرهاي مختلف بازاريابي نهاده هاي كشاورزي (بذر، كود شيميايي و سموم) مورد بررسي قرار گرفت. |
كليد واژه: بازاريابي، نهاده هاي كشاورزي، شركت خدمات حمايتي، كود شيميايي، بذر، سموم، مرودشت |
![]() |
نسخه قابل چاپ |