0

بانک مقالات پزشکی

 
mehdi0014
mehdi0014
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : مرداد 1389 
تعداد پست ها : 287351
محل سکونت : آ.غربی-سولدوز

پاسخ به:بانک مقالات پزشکی
یک شنبه 14 خرداد 1391  12:26 PM

 9 : ارمغان دانش بهمن و اسفند 1390; 16(6 (پي در پي 66)):578-586.
 
مقايسه شاخص هاي ناسازگاري بر اساس آزمون ترسيم آدمک مک آور و ميزان اختلالات رفتاري در کودکان بي سرپرست و عادي
 
محبي سميه,محمدي علي*,قاسمي نوشاد
 
* ياسوج، دانشگاه علوم پزشکي، دانشکده پزشکي. گروه روانشناسي
 
 

زمينه و هدف: با توجه به افزايش روز افزون کودکان بي سرپرست و مشاهده ناسازگاري ها و اختلالات رفتاري که در آنها بر اثر جدايي از کانون خانواده به وجود مي آيد، توجه خاص و همه جانبه جامعه به اين کودکان احساس مي گردد. هدف اين پژوهش مقايسه شاخص هاي ناسازگاري بر اساس آزمون ترسيم آدمک مک آور و شدت اختلالات رفتاري در کودکان بي سرپرست و عادي بود.
روش بررسي: در اين مطالعه مورد شاهدي تعداد 84 کودک 6 تا
11 ساله شامل؛ 42 نفر کودک بي سرپرست و 42 کودک عادي به روش نمونه گيري در دسترس انتخاب شدند. سپس به وسيله نقاشي آدمک مک آور و مقياس ارزيابي رفتاري راتر (فرم معلم) که به رفتارهاي آنان به وسيله معلمان امتياز داده شد، ارزيابي شدند. داده ها با آزمون هاي توصيفي و آزمون هاي تي مستقل و ضريب همبستگي پيرسون تجزيه و تحليل شدند.
يافته ها: نتايج نشان داد، ميانگين شاخص هاي ناسازگاري در نقاشي کودکان بي سرپرست (
6.43±3.35) بيشتر از کودکان عادي (4.50±2.48) بود. هم چنين ميانگين اختلالات رفتاري در کودکان بي سرپرست (15.81±11.16) بيشتر از کودکان عادي بود (p<0.05).
نتيجه گيري: اين مطالعه نشان داد که ميزان شاخص هاي ناسازگاري و شدت اختلالات رفتاري در کودکان بي سرپرست بيشتر از کودکان عادي مي باشد.

 
كليد واژه: آزمون ترسيم آدمک، بي سرپرستي، ناسازگاري،اختلالات رفتاري
 
 

 نسخه قابل چاپ

 
 
تشکرات از این پست
دسترسی سریع به انجمن ها