0

بانک مقالات علوم محیطی

 
mehdi0014
mehdi0014
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : مرداد 1389 
تعداد پست ها : 287351
محل سکونت : آ.غربی-سولدوز

پاسخ به:بانک مقالات علوم محیطی
چهارشنبه 3 خرداد 1391  12:43 PM

 9 : علوم و تكنولوژي محيط زيست زمستان 1387; 10(4 (مسلسل 39)):101-109.
 
طراحي فضاي شهري به مثابه ابزار آموزشي براي كودكان (نمونه موردي ايالات متحده آمريكا - نيويورك)
 
نصيري نسب رفسنجاني مامک,حبيب فرح*
 
* دانشکده هنر و معماري واحد علوم و تحقيقات تهران
 
 

با توجه به اين که کودکان جمعيتي معادل نوزده ميليون و صد و سي هزار نفر را در ايران به خود اختصاص داده اند، لذا اين بخش از جمعيت به عنوان سرمايه آينده کشورمان مطرح هستند و مهم ترين نقش را براي ساختن فرداي جامعه دارند. توجه به کودکان و به نيازهاي آن ها در محيط شهري، اعم از آموزش، پرورش، رشد و تفريح مي تواند در زندگي فرداي آن ها تاثير به سزايي داشته باشد. فضاها و مبلمان شهري طراحي شده مناسب با ابعاد وجودي کودک مي تواند نقش بهترين استاد را براي تجربه کردن و آموختن درس هاي بزرگ زندگي همراه با ديگر جذابيت ها داشته باشد. اين فضاها پايه مناسبي براي شکل گيري ساختار اجتماعي آينده سازان جامعه خواهد بود. در اين مقاله تجربياتي در اين زمينه و در شهر نيويورک در آمريکا در دو محله PS 244 Sound و PS 23 Sound بررسي گرديده است. در طراحي فضاها و مبلمان شهري اين دو شهر سعي شده تا به تقويت رشد كالبدي کودکان و آموزش علوم از طريق تجربه عملي در محيط شهري پرداخته شود. همچنين با بررسي نکات مثبت اين فضاها و تاثير آن ها بر کودک به يک رشته نتيجه گيري نهايي براي طراحي فضاهاي آموزشي در شهر دست يافته و نتيجه گيري کلي را در قالب يک جدول ارايه داده ايم.

 
كليد واژه: کودک، فضاي شهري، محله، آموزش، امنيت
 
 

 نسخه قابل چاپ

 
 
تشکرات از این پست
دسترسی سریع به انجمن ها