پاسخ به:بانک مقالات علوم محیطی
چهارشنبه 3 خرداد 1391 12:00 PM
7 : علوم و تكنولوژي محيط زيست تابستان 1388; 11(2 (مسلسل 41)):71-86. |
پيش بيني هزينه هاي اجتماعي ناشي از مصرف سوخت در بخش حمل و نقل ريلي با استفاده از مدل هاي ساختاري، سري زماني و سيستم شبكه هاي عصبي - فازي |
گنجي زهرايي هادي*,موسوي ميرحسين |
* پژوهشكده حمل و نقل |
يكي از عوامل تاثيرگذار در توسعه مدل هاي مختلف حمل و نقلي، در نظر گرفتن هزينه هاي مستقيم و غير مستقيم آن در برنامه ريزي كوتاه مدت، ميان مدت و بلند مدت است. برخي از اين هزينه ها به اجتماع وارد مي شود كه در ادبيات اقتصادي تحت عنوان آثار خارجي منفي محسوب مي شود. مصرف سوخت در حمل و نقل يكي از عوامل اصلي ايجاد كننده اين گونه هزينه ها است. هدف مقاله حاضر برآورد و پيش بيني هزينه هاي اجتماعي ناشي از مصرف سوخت در بخش حمل ونقل ريلي با استفاده از مدل هاي ساختاري، سري زماني و مدل هاي غير خطي شبكه عصبي-فازي است. |
كليد واژه: مدل هاي رگرسيوني، مدل هاي ARIMA، مدل هاي ANFIS، مدل هاي سري زماني، تقاضا و مصرف سوخت در بخش حمل و نقل ريلي، هزينه هاي اجتماعي |
نسخه قابل چاپ |