سوالات روانشناسي رشد بلوغ و نوجواني
سه شنبه 13 مهر 1389 4:50 PM
با سلام و احترام حضور کاربران عزیز و بزرگوار
بعد از اتمام 200 سوال ، پاسخنامه ( جواب ها ) ارائه می گردد .
فصل اول(سوالات 30 – 1) |
1)جنبه کاربردی روانشناسی که تکونولوژی رفتار نام دارد چيست ؟ |
الف) فراهم کردن محيط فيزيکي مساعد |
2) هدف تغييرات رشد و تکاملي چيست ؟ |
الف) نضج |
3) دست يافتن به هدف رشدي سازش با محيط را چه مي نامند ؟ |
الف) خود سازي |
4) ظهور ويژگيهاي ارثي فرد را چه مي نامند ؟ |
الف) نمو |
5) زمان يادگيري توسط چه عاملي تعيين مي شود ؟ |
الف) فرصتها |
6) تغييرات رشد و تکاملي در اثر چه عاملي بوجود مي آيد ؟ |
الف) وراثت |
7) رشد و تکامل به وسيله چه عاملي پشتيباني مي شود ؟ |
الف) وراثت |
8) کارها و وظايف هر دوره رشدي که فرد بايد يادبگيرد و انجام دهد چه نام دارد ؟ |
الف) تکاليف رشدي |
9) از نظر هاويگهرست در دوره کودکي اوليه چه تکليف رشدي مطرح است ؟ |
الف) يادگيري مهارتهاي ضروري براي بازي |
10) به نظر هاويگهرست در دوره کودکي بعدي چه تکليف رشدي به عهده فرد است ؟ |
الف) رشد مفاهيم ضروري زندگي روزانه |
11) در دوره نوجواني فرد چه تکليف رشدي به عهده دارد ؟ |
الف) يادگيري زندگي با همسر |
12) کدام يک از موارد زير جزء موانع مهارت در کارها و تکاليف رشدي است ؟ |
الف) فقدان خلاقيت |
13) مرحله بچگي کدام يک از مراحل فراخناي زندگي را تشکيل مي دهد ؟ |
الف) تولد تا 2 هفتگي |
14) منظور از دوره بلوغ چه دوره اي است ؟ |
الف) 12-9 سالگي |