پاسخ به:مقالات مطالعات برنامه درسی
جمعه 29 اردیبهشت 1391 10:53 AM
2 : نوآوري هاي آموزشي زمستان 1382; 2(6):31-56. |
تاثير سبكهاي رفتاري خانواده بر وضعيت رواني دانش آموزان و بر نگرش آنان به روابط انساني در مدرسه |
نوروزي وحيده* |
سبک رفتاري خانواده و نحوه ارتباط پدر و مادر با فرزندان، عامل موثري در وضعيت رواني و نگرشهاي آنان به زندگي و مناسبات اجتماعي و، از جمله، چگونگي نگرش به روابط انساني در مدرسه است. اين تحقيق، که روي يک نمونه 1522 نفري از دانش آموزان دوره راهنمايي و متوسط عمومي و پيش دانشگاهي استان تهران انجام شده، با مطالعه پنج سبک رفتاري خانواده (يعني خانواده منسجم و صميمي، خانواده پاسخگو، خانواده بي تفاوت، خانواده مستبد، و خانواده آشفته) در پي پاسخگويي به اين سوال بوده است که هر يک از انواع خانواده هاي مذکور چه تاثيري بر وضيعت رواني و بر نگرش نوجوانان و جوانان مدارس راهنمايي و دبيرستاني نسبت به نوع رفتار اولياي مدارس با دانش آموزان دارند. |
كليد واژه: |
![]() |
نسخه قابل چاپ |