پاسخ به:مقالات مطالعات برنامه درسی
جمعه 29 اردیبهشت 1391 10:53 AM
5 : نوآوري هاي آموزشي بهار 1383; 3(7):78-97. |
بررسي نقش راهبردهاي خودتنظيمي در حل مسايل رياضي دانش آموزان |
صمدي معصومه* |
* گروه پژوهشي مشاوره و روانشناسي پژوهشکده تعليم و تربيت |
هدف از پژوهش حاضر، بررسي نقش راهبردهاي خودتنظيمي دانش آموزان دبستان در حل مسايل رياضي (معمولي و غيرمعمولي) است. جامعه مورد مطالعه اين پژوهش، دانش آموزان کلاس چهارم دبستان شهرستان فسا بوده که از اين جامعه 36 نفر از دانش آموزان کلاس چهارم دبستانهاي دخترانه و پسرانه به طور هدفمند انتخاب شدند. داده هاي اين پژوهش از انجام تکاليف رياضي، مشاهده عملکرد آزمودنيها ضمن انجام دادن تکاليف رياضي و مصاحبه دانش آموزان گردآوري شده است. تجزيه و تحليل و تعبير و تفسير يافته ها نشان داد که راهبردهاي خودتنظيمي در حل مسايل معمولي رياضي نقشي قابل توجه ندارند. در حالي که اين راهبردها نقشي مهم و قابل توجه در حل مسايل غيرمعمولي ايفا مي کنند. |
كليد واژه: |
![]() |
نسخه قابل چاپ |