0

مقالات مطالعات برنامه درسی

 
mehdi0014
mehdi0014
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : مرداد 1389 
تعداد پست ها : 287351
محل سکونت : آ.غربی-سولدوز

پاسخ به:مقالات مطالعات برنامه درسی
جمعه 29 اردیبهشت 1391  10:52 AM

 

 2 : نوآوري هاي آموزشي بهار 1383; 3(7):11-31.
 
رابطه خلاقيت و ويژگيهاي شخصيتي دانش آموزان دبيرستانهاي تهران
 
شريفي حسن پاشا*
 
* دانشگاه آزاد اسلامي
 
 

اين تحقيق به منظور بررسي رابطه سطح خلاقيت و پنج عامل بزرگ شخصيتي دانش آموزان دبيرستانهاي نظري و پيش دانشگاهي انجام گرفته است. نمونه مورد مطالعه شامل 250 دانش آموز دختر و پسر بوده که به طور تصادفي از پايه هاي سوم دبيرستانهاي نظري و مراکز آموزش پيش دانشگاهي تهران انتخاب شده اند. براي اندازه گيري سطح خلاقيت از آزمون تورنس (بخش کلامي) و براي اندازه گيري خصايص شخصيتي از آزمون استاندارد شده ايراني پنج عامل بزرگ شخصيت استفاده شده است.

نتايج زير پس از جمع آوري و تجزيه و تحليل آماري داده ها به دست آمده است:

پسران از نظر خلاقيت بر دختران برتري دارند.

گرايش به روان نژندي در ميان دختران بيش از پسران است.

ميان عاملهاي شخصيتي برونگرايي (E)، وجدان (C)، و انعطافپذيري (O) و خلاقيت رابطه مثبت وجود دارد.

ميان عامل شخصيتي توافق پذيري و گرايش به روان نژندي با خلاقيت رابطه معنادار مشاهده نشد.

 
كليد واژه: 
 
 

 نسخه قابل چاپ

 
 
تشکرات از این پست
دسترسی سریع به انجمن ها