پاسخ به:مقالات مطالعات برنامه درسی
جمعه 29 اردیبهشت 1391 10:50 AM
3 : نوآوري هاي آموزشي پاييز 1382; 2(5):55-66. |
بررسي تاثير برنامه آموزش خلاقيت بر دانش، نگرش، و مهارت معلمان |
حسيني افضل السادات* |
خلاقيت موهبتي الهي است و هر فردي برخوردار از حد معيني از اين موهبت است. تحقق و ظهور خلاقيت مستلزم وجود بستري مناسب است. گسترش اين توانايي که براي جامعه به منزله بقاست از طريق برنامهريزي آموزشي، و تدريس و تربيت مناسب و صحيح امکانپذير است. معلمان به عنوان يکي از مهمترين عناصر تعليم و تربيت، در پرورش خلاقيت نقش کليدي دارند. نگرش معلمان به خلاقيت، ميزان شناخت آنها از اين امر، و نوع نگرش و نحوه تدريس آنان تاثير مستقيمي بر غنيسازي محيط کلاسي براي رشد خلاقيت دانشآموزان دارد. لذا لازم است معلمان آموزش داده شوند تا نگرش و مهارتهاي لازم را براي رشد تواناييهاي خلاق دانشآموزان کسب نمايند. |
كليد واژه: |
![]() |
نسخه قابل چاپ |