0

مقالات مطالعات برنامه درسی

 
mehdi0014
mehdi0014
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : مرداد 1389 
تعداد پست ها : 287351
محل سکونت : آ.غربی-سولدوز

پاسخ به:مقالات مطالعات برنامه درسی
جمعه 29 اردیبهشت 1391  10:50 AM

 3 : نوآوري هاي آموزشي پاييز 1382; 2(5):55-66.
 
بررسي تاثير برنامه آموزش خلاقيت بر دانش، نگرش، و مهارت معلمان
 
حسيني افضل السادات*
 
 
 

خلاقيت موهبتي الهي است و هر فردي برخوردار از حد معيني از اين موهبت است. تحقق و ظهور خلاقيت مستلزم وجود بستري مناسب است. گسترش اين توانايي که براي جامعه به منزله بقاست از طريق برنامه‌ريزي آموزشي، و تدريس و تربيت مناسب و صحيح امکان‌پذير است. معلمان به عنوان يکي از مهم‌ترين عناصر تعليم و تربيت، در پرورش خلاقيت نقش کليدي دارند. نگرش معلمان به خلاقيت، ميزان شناخت آنها از اين امر، و نوع نگرش و نحوه تدريس آنان تاثير مستقيمي بر غني‌سازي محيط کلاسي براي رشد خلاقيت دانش‌آموزان دارد. لذا لازم است معلمان آموزش داده شوند تا نگرش و مهارت‌هاي لازم را براي رشد توانايي‌هاي خلاق دانش‌آموزان کسب نمايند.
به منظور مطالعه چگونگي آموزش خلاقيت در دوره ابتدايي، در اين پژوهش 120 آموزگار (60 نفر گروه آزمايشي و 60 نفر گروه گواه) شرکت داشتند. گروه آزمايشي در برنامه آموزش خلاقيت شرکت داده شدند تا بتوان تاثير برنامه و الگوي آموزشي را بر دانش، نگرش و مهارت آنان بررسي کرد. نتايج به دست آمده بيانگر تاثير مثبت دوره آموزشي بود. نتايج از طريق آزمون T بررسي شد و نشان داد که بين دو گروه آزمايش و گواه تفاوت معني‌داري وجود دارد. بر اساس يافته‌هاي اين پژوهش، پيشنهادهايي براي رشد خلاقيت دانش‌آموزان ارايه شده است.

 
كليد واژه: 
 
 

 نسخه قابل چاپ

 
 
تشکرات از این پست
دسترسی سریع به انجمن ها