پاسخ به:مقالات مطالعات برنامه درسی
جمعه 29 اردیبهشت 1391 10:50 AM
2 : نوآوري هاي آموزشي پاييز 1382; 2(5):29-54. |
تحليل محتواي كتاب هاي درسي دوره ابتدايي برحسب سازه انگيزه پيشرفت |
عريضي ساماني سيدحميدرضا,عابدي احمد |
کتاب درسي، که يکي از مهمترين مراجع و منابع يادگيري دانشآموزان در نظامهاي آموزشي محسوب مي شود، در نظام آموزشي کشور ما نيز نقش مهمي دارد. به لحاظ اين اهميت و همچنين به سبب نقش محتواي کتب درسي در برانگيختن و تأمين نيازها و نيز تسهيل امر يادگيري دانش آموزان، در اين پژوهش که مبناي نگارش مقاله حاضر است، محتواي کتب درسي دوره ابتدايي، از نظر پرداختن به "سازه انگيزه پيشرفت" و مولفه هاي آن مورد بررسي و تحليل قرار گرفته است. در ابتداي مقاله پيشينه نظري و تجربي موضوع ارائه شده است. ابزار پژوهش داراي 5 مؤلفه اصلي و 125 مولفه فرعي است و پايايي آن براساس نسبت مولفههاي مورد توافق به کل مولفه ها برابر 0.93 به دست آمده است. |
كليد واژه: |
![]() |
نسخه قابل چاپ |