پاسخ به:مقالات مطالعات برنامه درسی
جمعه 29 اردیبهشت 1391 10:50 AM
1 : نوآوري هاي آموزشي پاييز 1382; 2(5):11-28. |
مطالعه سبك هاي يادگيري در دانش آموزان يك زبانه و دو زبانه دوره راهنمايي و رابطه آن با پيشرفت تحصيلي و جنسيت |
شمس اسفندآبادي حسن,امامي پور سوزان |
هدف از اجراي پژوهشي که مبناي نگارش مقاله حاضر است، مطالعه و مقايسه سبكهاي يادگيري در دانشآموزان دوزبانه (تركزبان و كردزبان) و يكزبانه (فارسزبان) و بررسي احتمال وجود رابطه بين سبكهاي يادگيري با عوامل پيشرفت تحصيلي و جنسيت بود. به اين منظور پرسشنامه سبكهاي يادگيري فلدر ـ سولومان در مورد 720 دانشآموز دختر و پسر پايههاي اول، دوم, و سوم دوره راهنمايي مدارس دولتي در سال تحصيلي 81 ـ 80 ، شامل 240 دانشآموز دختر و پسر دوزبانه كردزبان، 240 دانشآموز دختر و پسر دوزبانه تركزبان، و 240 دانشآموز دختر و پسر يكزبانه فارسزبان، به ترتيب، در شهرهاي سنندج، تبريز، و تهران اجرا شد و نتايج حاصل با استفاده از آمارهاي تحليل واريانس چندمتغيري و روش همبستگي مورد تجزيه وتحليل قرار گرفت. اين پژوهش نشان داد كه: |
كليد واژه: |
![]() |
نسخه قابل چاپ |