0

مقالات مطالعات برنامه درسی

 
mehdi0014
mehdi0014
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : مرداد 1389 
تعداد پست ها : 287351
محل سکونت : آ.غربی-سولدوز

پاسخ به:مقالات مطالعات برنامه درسی
جمعه 29 اردیبهشت 1391  10:50 AM

 6 : نوآوري هاي آموزشي زمستان 1382; 2(6):109-132.
 
مقايسه تاثير چهار روش آموزش بر عملكرد دانش آموزان در دروس رياضي و آمار
 
عالي مريم*
 
 
 

در اين پژوهش، يک نمونه آماري از معلمان مدارس کرمان، روشهاي آموزشي يادگيري در حد تسلط و آموزش تلفيقي يادگيري در حد تسلط و همياري را به کار گرفتند تا به اين سوال پاسخ داده شود که: آيا عملکرد دانش آموزاني که با اين روشها آموزش ديده اند از عملکرد دانش آموزاني که به روش سنتي آموزش مي بينند بالاتر است؟ براي يافتن پاسخ به اين سوال، 277 نفر نمونه تحقيق در سه گروه مورد مطالعه قرار گرفتند: گروه اول 96 نفر تحت آموزش تلفيقي يادگيري در حد تسلط و همياري، گروه دوم 86 نفر تحت آموزش يادگيري در حد تسلط، و گروه سوم 95 نفر تحت آموزش سنتي. دو گروه اول و دوم گروههاي آزمايش و گروه سوم گروه گواه پژوهش را تشکيل مي دادند.
پژوهش نشان مي دهد که يادگيري در حد تسلط و يادگيري تلفيقي در حد تسلط و همياري به نتايج مثبتي منجر خواهند شد و يادگيري دانش آموزان را، در مقايسه با روش سنتي، افزايش خواهند داد. همچنين، يافته هاي اين پژوهش حاکي از آن است که در کلاسهايي که دانش آموزان با روش تلفيقي يادگيري در حد تسلط در گروههاي هميار آموزش مي بينند، روابط دوستانه و صميميت و اعتماد به نفس بيشتري ميان دانش آموزان مشاهده مي شود. افزون بر اين، دانش آموزاني که از نظر اقتصادي مرفه تر از ديگران هستند به کار گروهي کمتر تن مي دهند و، بر عکس، دانش آموزاني که از نظر مالي در سطح متوسط يا پايين هستند تمايل بيشتري به کار در گروه دارند.

 
كليد واژه: 
 
 

 نسخه قابل چاپ

 
 
تشکرات از این پست
دسترسی سریع به انجمن ها