پاسخ به:مقالات مطالعات برنامه درسی
جمعه 29 اردیبهشت 1391 10:48 AM
3 : نوآوري هاي آموزشي تابستان 1383; 3(8):59-76. |
امكان سنجي مشاركت معلمان در فرايند برنامه ريزي درسي در نظام آموزش و پرورش ايران |
فتحي واجارگاه كورش* |
* دانشگاه شهيد بهشتي |
برنامه ريزي درسي واقع گرايانه مستلزم مشاركت كليه نيروهاي اثرگذار و درگير در مراحل گوناگون تصميم گيري است كه در ميان آنها، معلمان از اهميت و جايگاهي ويژه برخوردارند. معلمان به سبب آشنايي با مسائل و نيازهاي دانش آموزان و مدرسه و تجربيات ارزشمندي كه در سايه تعامل با يادگيرندگان به دست مي آورند، مهم ترين عنصر در موفقيت برنامه ريزي درسي هستند و در صورتي كه در زمينه جايگاه، نقش و زمينه سازي مشاركت آنها در تصميم گيريهاي مرتبط با برنامه درسي تاملي عميق و جامع الاطراف صورت پذيرد، اثربخشي برنامه هاي درسي بهبود چشمگير خواهد يافت. |
كليد واژه: |
نسخه قابل چاپ |