0

مقالات مطالعات برنامه درسی

 
mehdi0014
mehdi0014
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : مرداد 1389 
تعداد پست ها : 287351
محل سکونت : آ.غربی-سولدوز

پاسخ به:مقالات مطالعات برنامه درسی
جمعه 29 اردیبهشت 1391  10:48 AM

 2 : نوآوري هاي آموزشي تابستان 1384; 4(12):35-57.
 
بررسي نوآوريهاي آموزشي در مدارس ايران
 
منطقي مرتضي*
 
* دانشگاه تربيت معلم
 
 

وقوع انقلاب اطلاعاتي از سويي و پيشرفت روز افزون فن آوريها از سوي ديگر، نظام آموزشي سنتي را از بسياري جهات به شدت تحت تاثير قرار داده است تا تحولاتي را به آن تحميل کند. عدم كارايي نظام پيشين حافظه مدار در شرايطي كه حجم علم در هر 5.5-5 سال دو برابر مي شود، تغيير رويكرد سنتي به رويكرد حل مساله را الزامي کرده است. همچنين پيشرفت در فن آوريهاي ارتباطي، در نظام آموزشي تاثير گذاشته و تحولاتي را در آن ايجاد كرده است. از اين رو بررسي نوآوريهاي آموزشي (شامل تغييرات در زمينه نظامهاي آموزشي، محتواي آموزشي، تغييراتي كه به تحول سازمان آموزشي مي انجامد و فن آوريهاي جديد آموزشي)، در ايران از اهميت ويژه برخوردار شده است.
اين پژوهش، بر اساس اطلاعات حاصله از مهمترين نوآوريهاي به وقوع پيوسته در سطح جهان و تهيه و تدوين پرسشنامه اي محقق ساخته که از سوي 1316 نفر از دبيران مدارس راهنمايي و دبيرستاني زن و مرد در سطح 14 استان كشور تکميل شده، به بررسي ميزان تحقق نو آوريهاي مزبور پرداخته است.
نتايج به دست
آمده اولا بيانگر نواوريهاي آموزشي است كه در سطح مدارس كشور محقق شده و ثانيا بيانگر نوآوريهاي آموزشي است كه معلمان و اولياي اجرايي - آموزشي نوآور، تمايل به زمينه سازي سازمان آموزش و پرورش براي تحقق آنها داشته اند. 

 
كليد واژه: 
 
 

 نسخه قابل چاپ

 
 
تشکرات از این پست
دسترسی سریع به انجمن ها