پاسخ به:مقالات مطالعات برنامه درسی
جمعه 29 اردیبهشت 1391 10:48 AM
2 : نوآوري هاي آموزشي تابستان 1384; 4(12):35-57. |
بررسي نوآوريهاي آموزشي در مدارس ايران |
منطقي مرتضي* |
* دانشگاه تربيت معلم |
وقوع انقلاب اطلاعاتي از سويي و پيشرفت روز افزون فن آوريها از سوي ديگر، نظام آموزشي سنتي را از بسياري جهات به شدت تحت تاثير قرار داده است تا تحولاتي را به آن تحميل کند. عدم كارايي نظام پيشين حافظه مدار در شرايطي كه حجم علم در هر 5.5-5 سال دو برابر مي شود، تغيير رويكرد سنتي به رويكرد حل مساله را الزامي کرده است. همچنين پيشرفت در فن آوريهاي ارتباطي، در نظام آموزشي تاثير گذاشته و تحولاتي را در آن ايجاد كرده است. از اين رو بررسي نوآوريهاي آموزشي (شامل تغييرات در زمينه نظامهاي آموزشي، محتواي آموزشي، تغييراتي كه به تحول سازمان آموزشي مي انجامد و فن آوريهاي جديد آموزشي)، در ايران از اهميت ويژه برخوردار شده است. |
كليد واژه: |
![]() |
نسخه قابل چاپ |