پاسخ به:مقالات مطالعات برنامه درسی
جمعه 29 اردیبهشت 1391 10:47 AM
بررسي نقش خودكارآمدي ادراك شده در عملكرد رياضي |
كرامتي هادي,شهرآراي مهرناز |
در اين پژوهش، رابطه ميان خودکارآمدي ادراک شده و عملکرد رياضي بررسي شده است. از جامعه آماري اين تحقيق که دانش آموزان سال سوم راهنمايي مدارس دولتي شهر تهران هستند، 390 دانش آموز که در سال تحصيلي 80-1379 مشغول به تحصيل بودند، به صورت تصادفي انتخاب شدند. هدف تحقيق، بررسي رابطه ميان خودکارآمدي و پيشرفت در درس رياضي و آگاه شدن از تفاوتهاي احتمالي ميان دختران و پسران در متغيرهاي خودکارآمدي و پيشرفت رياضي است. اطلاعات لازم از طريق اجراي پرسشنامه خودکارآمدي شرر (1982) و کارنامه دانش آموزان به دست آمده است. داده ها با روشهاي آماري همبستگي و آزمون t براي دو گروه مستقل، مورد تجزيه و تحليل قرار گرفته است. نتايج نشان داد که ميان خودکارآمدي و پيشرفت در رياضي رابطه اي مثبت و معنادار وجود دارد، اما تفاوتي معنادار ميان دختران و پسران در زمينه خودکارآمدي و پيشرفت رياضي ملاحظه نشد. |
كليد واژه: |
نسخه قابل چاپ |