0

مقالات مطالعات برنامه درسی

 
mehdi0014
mehdi0014
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : مرداد 1389 
تعداد پست ها : 287351
محل سکونت : آ.غربی-سولدوز

پاسخ به:مقالات مطالعات برنامه درسی
جمعه 29 اردیبهشت 1391  10:47 AM

 
بررسي نقش خودكارآمدي ادراك شده در عملكرد رياضي
 
كرامتي هادي,شهرآراي مهرناز
 
 
 

در اين پژوهش، رابطه ميان خودکارآمدي ادراک شده و عملکرد رياضي بررسي شده است. از جامعه آماري اين تحقيق که دانش آموزان سال سوم راهنمايي مدارس دولتي شهر تهران هستند، 390 دانش آموز که در سال تحصيلي 80-1379 مشغول به تحصيل بودند، به صورت تصادفي انتخاب شدند. هدف تحقيق، بررسي رابطه ميان خودکارآمدي و پيشرفت در درس رياضي و آگاه شدن از تفاوتهاي احتمالي ميان دختران و پسران در متغيرهاي خودکارآمدي و پيشرفت رياضي است. اطلاعات لازم از طريق اجراي پرسشنامه خودکارآمدي شرر (1982) و کارنامه دانش آموزان به دست آمده است. داده ها با روشهاي آماري همبستگي و آزمون t براي دو گروه مستقل، مورد تجزيه و تحليل قرار گرفته است. نتايج نشان داد که ميان خودکارآمدي و پيشرفت در رياضي رابطه اي مثبت و معنادار وجود دارد، اما تفاوتي معنادار ميان دختران و پسران در زمينه خودکارآمدي و پيشرفت رياضي ملاحظه نشد.

 
كليد واژه: 
 
 

 نسخه قابل چاپ

 
 
تشکرات از این پست
دسترسی سریع به انجمن ها