پاسخ به:مقالات مطالعات برنامه درسی
جمعه 29 اردیبهشت 1391 10:38 AM
1 : نوآوري هاي آموزشي بهار 1385; 5(15):11-45. |
بررسي چالشهاي فراروي نوآوريهاي آموزشي |
منطقي مرتضي* |
* گروه روان شناسي، دانشگاه تربيت معلم |
بررسي سير تاريخي گسترش و تعميق نوآوريهاي آموزشي در غرب، حکايت از مقاومت در برابر اين گونه نوآوريها دارد. به اين معنا که مخاطبان نوآوريهاي آموزشي، از مسوولان آموزش و پرورش گرفته تا مديران، معلمان و حتي اولياي دانش آموزان و خود دانش آموزان، به دلايل ناآشنايي، آمادگي نداشتن، ضرورت پيش گرفتن برخوردهاي خلاق و مانند آن، در مواجهه با نوآوريهاي آموزشي، در نفي و انکار آنها مي کوشند. پژوهشگران غربي براي برخورد با مقاومتهاي ياد شده، بسترسازي فرهنگي و آموزشي و تخصيص سرمايه گذاري لازم و نظاير آنها را پيشنهاد کرده اند. |
كليد واژه: |
![]() |
نسخه قابل چاپ |