پاسخ به:مقالات مطالعات برنامه درسی
جمعه 29 اردیبهشت 1391 10:37 AM
2 : نوآوري هاي آموزشي پاييز 1385; 5(17 (ويژه نامه نوآوري در تربيت شهروندي)):45-66. |
اصول و قواعد حاکم بر فرايند تربيت شهروندي و بررسي سير تحولات و ويژگي هاي اين گونه آموزش ها در کشور ژاپن |
آقازاده احمد* |
* دانشکده روان شناسي و علوم تربيتي، دانشگاه علامه طباطبايي |
در اين مقاله نخست به تحليل مفهوم شهروندي و ابعاد گوناگون آن از ديدگاه برخي از انديشمندان و صاحب نظران تعليم و تربيت مي پردازيم. سپس با ديد تطبيقي به چگونگي فرايند تربيت شهروندي و سير تحولات آن در يکي از ممالک صاحب تجربه که به گواه تاريخ تحولات جهاني آموزش و پرورش، بيش از هر کشور ديگر جهان در اين خصوص اقدامات اصلاح طلبانه به عمل آورده است، يعني کشور ژاپن، خواهيم پرداخت. |
كليد واژه: |
![]() |
نسخه قابل چاپ |