0

مقالات مطالعات برنامه درسی

 
mehdi0014
mehdi0014
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : مرداد 1389 
تعداد پست ها : 287351
محل سکونت : آ.غربی-سولدوز

پاسخ به:مقالات مطالعات برنامه درسی
جمعه 29 اردیبهشت 1391  10:36 AM

 5 : نوآوري هاي آموزشي زمستان 1385; 5(18):111-134.
 
هنجاريابي مقياس سنجش خودراهبري در يادگيري، در مورد دانش آموزان دختر دبيرستانهاي شهر اصفهان
 
نادي محمدعلي,سجاديان ايلناز
 
 
 

پژوهش حاضر با هدف پايايي سنجي و اعتباريابي مقياس خودراهبري در يادگيري فيشر و همكاران (2001) انجام شده است. جامعه آماري اين پژوهش شامل كليه دانش آموزان دختر دبيرستانهاي شهر اصفهان بود. بر اساس جدول كوهن و همكاران (2001) 200 نفر از بين آنها به عنوان نمونه انتخاب شدند و پرسشنامه خودراهبري بر روي آنها اجرا شد. پس از گردآوري داده ها، ضريب پايايي آزمون (0.82) محاسبه شد. تحليل عاملي گويه هاي خودراهبري بيانگر آن بود كه بيش از 63 درصد واريانس نمرات يادگيري خودراهبر (توسط چهارده عامل) با مقياس تحت اعتباريابي، تبيين مي شود. پس از شش بار چرخش عوامل، همبستگي ميان هر گويه با هر عامل در بهترين حالت مشخص شد و بر اساس آن سه عامل مطرح شده توسط سازندگان تست، استخراج و نامگذاري گرديد. در نهايت مي توان از اين مقياس براي سنجش ميزان خودراهبري در يادگيري دانش آموزان دختر جهت انجام پژوهش هاي گوناگون و انتخاب روش تدريس متناسب شرايط دانش آموزان استفاده كرد و دانش آموزان را به يادگيرندگاني مادام العمر تبديل نمود.

 
كليد واژه: 
 
 

 نسخه قابل چاپ

 
 
تشکرات از این پست
دسترسی سریع به انجمن ها