پاسخ به:مقالات مطالعات برنامه درسی
جمعه 29 اردیبهشت 1391 10:34 AM
3 : نوآوري هاي آموزشي پاييز 1385; 5(17 (ويژه نامه نوآوري در تربيت شهروندي)):67-92. |
لحاظ کردن ارزش هاي شهروندي در برنامه درسي براي تدريس در دوره دبستان |
آشتياني مليحه,فتحي واجارگاه كورش,يمني دوزي سرخابي محمد |
يکي از دغدغه هاي مفهومي و ذهني بين المللي جديد در عرصه آموزش و پرورش طي چند سال اخير مساله آموزش ارزش هاي شهروندي است. اساسا اشتياق براي آموزش ارزش هاي شهروندي متناسب با فرهنگ و اعتقادات خاص هر جامعه، علاوه بر نياز به ترتيب افراد آگاه و مسوول، به دليل ارتباط هاي روزافزون، گسترش فرهنگهاي مختلف و ارايه الگوهاي متعدد شهروندي به وجود آمده است آموزش ارزش هاي شهروندي در صورت عدم تناسب با فرهنگ خودي و ملي به مفهوم و عمل شهروندي صدمه زده و گاه هويت يابي و همزيستي جوانان را با مشکل مواجه مي سازد. هدف اين پژوهش شناخت نظام ارزش هاي شهروندي براي لحاظ کردن در برنامه هاي درسي با توجه به موازين ديني در ايران، متناسب با فرهنگ کشور و آموزش و تدريس در دوره دبستان است. |
كليد واژه: شهروندي، ارزشهاي شهروندي، برنامه درسي و روش هاي تدريس |
نسخه قابل چاپ |