0

مقالات مطالعات برنامه درسی

 
mehdi0014
mehdi0014
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : مرداد 1389 
تعداد پست ها : 287351
محل سکونت : آ.غربی-سولدوز

پاسخ به:مقالات مطالعات برنامه درسی
جمعه 29 اردیبهشت 1391  10:33 AM

 4 : نوآوري هاي آموزشي زمستان 1385; 5(18):79-110.
 
بررسي ميزان عملي بودن و تاثير برخي راه كارهاي پيشنهادي براي كاهش آمار مردودي
 
هومن عباس,توراني حيدر*
 
* موسسه پژوهشي برنامه ريزي درسي و نوآوري هاي آموزشي
 
 

يكي از پي آمدهاي هدايت آگاهانه فرآيند يادگيري به سمت كسب حد نصاب قبولي در امتحانات پاياني و نيز فراگيري سطحي و بدون مفاهيم و مهارت ها و ترك واقع پرورش نامناسب ذهن و فكر يادگيرندگان، زياد بودن آمار مردودي ها و ترك تحصيلكردگان است. براي رفع اين معضل، دفتر آموزش و پرورش راهنمايي، پنج توصيه اساسي دارد كه در پژوهش حاضر، ميزان تاثير آنها بررسي شده است. نتايج نشان داد كه در ميان 70 سر گروه آموزشي و 458 معلم منتخب استانها، به ترتيب، آمار موافقان با «طرح سوالات امتحاني از محتواي تدريس شده در هر نوبت» 37.1 درصد و 39.7 درصد با «تاثير دادن نمرات ارزشيابي مستمر در امتحانات شهريور ماه» 51.4 درصد و 56.11 درصد، با «حذف امتحانات نهايي از پايه سوم راهنمايي» 18.6 درصد و 22.5 درصد و به طور كلي با اين سه راه كار 14.3 درصد و 13.8 درصد است. نمره هاي فرضي به دست آمده از دخالت دادن نمرات ارزشيابي مستمر نوبت دوم مردود شدگان پايه هاي اول، دوم و سوم در نمره امتحانات دروس تجديدي شهريور ماه آنان، به ترتيب برابر با 6.711، 6.044 و 8.03 و به مراتب كمتر از حد نصاب قبولي است.

 
كليد واژه: 
 
 

 نسخه قابل چاپ

 
 
تشکرات از این پست
دسترسی سریع به انجمن ها