0

مقالات مطالعات برنامه درسی

 
mehdi0014
mehdi0014
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : مرداد 1389 
تعداد پست ها : 287351
محل سکونت : آ.غربی-سولدوز

پاسخ به:مقالات مطالعات برنامه درسی
جمعه 29 اردیبهشت 1391  10:33 AM

 6 : نوآوري هاي آموزشي بهار 1386; 6(19):141-154.
 
بررسي رابطه باورهاي فراشناختي با سلامت رواني و پيشرفت تحصيلي دانش آموزان پسر شهرستان اشنويه
 
محمداميني زرار*
 
* دانشگاه پيام نور، تهران
 
 

هدف اين پژوهش بررسي رابطه باورهاي فراشناختي با سلامت رواني و پيشرفت تحصيلي دانش آموزان پسر مدارس متوسطه شهر اشنويه (N = 1588) در سال تحصيلي 85-86 بوده است كه از ميان آنان 210 نفر به روش نمونه گيري خوشه اي چند مرحله اي انتخاب شده اند (n = 210). براي جمع آوري اطلاعات از پرسشنامه هاي – پرسشنامه فراشناخت (كارت رايت – هاتن و ولز، 1997)، مقياس سلامت عمومي GHQ (گلد برگ و هيلير، 1981) و براي تجزيه و تحليل داده ها از ضريب همبستگي پيرسون و تحليل واريانس يك طرفه، استفاده شده است. نتايج پژوهش نشان داده است كه فراشناخت با سلامت رواني و پيشرفت تحصيلي همبستگي مثبت و معنادار دارد (P<0.01). همچنين ميان نمرات سلامت رواني دانش آموزاني كه در سطوح مختلف فراشناخت قرار داشتند، تفاوت وجود دارد.

 
كليد واژه: 
 
 

 نسخه قابل چاپ

 
 
تشکرات از این پست
دسترسی سریع به انجمن ها