پاسخ به:مقالات مطالعات برنامه درسی
جمعه 29 اردیبهشت 1391 10:33 AM
6 : نوآوري هاي آموزشي بهار 1386; 6(19):141-154. |
بررسي رابطه باورهاي فراشناختي با سلامت رواني و پيشرفت تحصيلي دانش آموزان پسر شهرستان اشنويه |
محمداميني زرار* |
* دانشگاه پيام نور، تهران |
هدف اين پژوهش بررسي رابطه باورهاي فراشناختي با سلامت رواني و پيشرفت تحصيلي دانش آموزان پسر مدارس متوسطه شهر اشنويه (N = 1588) در سال تحصيلي 85-86 بوده است كه از ميان آنان 210 نفر به روش نمونه گيري خوشه اي چند مرحله اي انتخاب شده اند (n = 210). براي جمع آوري اطلاعات از پرسشنامه هاي – پرسشنامه فراشناخت (كارت رايت – هاتن و ولز، 1997)، مقياس سلامت عمومي GHQ (گلد برگ و هيلير، 1981) و براي تجزيه و تحليل داده ها از ضريب همبستگي پيرسون و تحليل واريانس يك طرفه، استفاده شده است. نتايج پژوهش نشان داده است كه فراشناخت با سلامت رواني و پيشرفت تحصيلي همبستگي مثبت و معنادار دارد (P<0.01). همچنين ميان نمرات سلامت رواني دانش آموزاني كه در سطوح مختلف فراشناخت قرار داشتند، تفاوت وجود دارد. |
كليد واژه: |
![]() |
نسخه قابل چاپ |