0

مقالات مطالعات برنامه درسی

 
mehdi0014
mehdi0014
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : مرداد 1389 
تعداد پست ها : 287351
محل سکونت : آ.غربی-سولدوز

پاسخ به:مقالات مطالعات برنامه درسی
جمعه 29 اردیبهشت 1391  10:28 AM

 : نوآوري هاي آموزشي زمستان 1386; 6(23):29-54.
 
بررسي تاثير شيوه هاي جرات ورزي بر سازگاري اجتماعي
 
رحيميان بوگر اسحاق,شاره حسين,حبيبي عسگرآبادي مجتبي,بشارت محمدعلي
 
 
 

هدف از اجراي اين پژوهش بررسي مقايسه اي تاثير شيوه هاي جرات ورزي (رد قاطعانه، بيان قاطعانه و درخواست قاطعانه) بر سازگاري اجتماعي دانش آموزان پسر و دختر دوره راهنمايي شهر شهرضا در سال تحصيلي 85-1384 بوده است. بدين منظور، 240 دانش آموز (120 دانش آموز پسر و 120 دانش آموز دختر) پايه سوم به شيوه تصادفي طبقه اي از بين دانش آموزان دوره راهنمايي شهر شهرضا به عنوان آزمودني هاي پژوهش انتخاب شدند و به طور تصادفي به گروه هاي آزمايشي و گروه کنترل اختصاص يافتند. پيش از مداخله آموزشي، گروه هاي آزمايشي و گواه با مقياس رفتار سازشي واينلند مورد ارزيابي قرار گرفتند. گروه هاي آزمايشي در ده جلسه آموزش جرات ورزي به شيوه گروهي شرکت نمودند. آزمودني هاي گروه کنترل هيچ گونه مداخله اي دريافت نکردند. در پايان مداخله آموزشي، گروه هاي آزمايشي و گروه کنترل بار ديگر با همان آزمون مورد ارزيابي قرار گرفتند. داده هاي به دست آمده با استفاده از تحليل کواريانس تجزيه و تحليل شدند. نتايج حاکي از آن بود که متغير جنس (F=12.64, P<0.05) و شيوه هاي جرات ورزي (F=77.96, P<0.05) و تعامل جنس آزمودني ها با شيوه هاي جرات ورزي (F=3.17, P<0.05) به لحاظ آماري معني داري هستند.

 
كليد واژه: جرات ورزي، سازگاري اجتماعي، رد قاطعانه، بيان قاطعانه، درخواست قاطعانه
 
 

 نسخه قابل چاپ

 
 
تشکرات از این پست
دسترسی سریع به انجمن ها