پاسخ به:مقالات مطالعات برنامه درسی
جمعه 29 اردیبهشت 1391 10:28 AM
1 : نوآوري هاي آموزشي زمستان 1386; 6(23):13-28. |
رابطه رفتارهاي معلم با سرزندگي و انگيزش دروني دانش آموزان دبيرستان هاي شهر اصفهان |
عريضي ساماني سيدحميدرضا,عابدي احمد,تاجي مريم |
پژوهش حاضر به منظور تعيين رابطه و سهم نسبي انواع رفتارهاي معلم در تبيين سرزندگي و انگيزش دروني دانش آموزان انجام شده است. جامعه آماري اين پژوهش، دانش آموزان دوره متوسطه دبيرستانهاي شهر اصفهان بودند که از ميان آنان سيصد دانش آموز به روش نمونه گيري تصادفي ساده انتخاب شده و به پرسشنامه هاي رفتارهاي معلم، سرزندگي و انگيزش دروني پاسخ داده اند. بخشي از يافته هاي اين پژوهش نشان داده است که از ميان رفتارهاي مرتبط با سرزندگي معلم، اشتياق معلم (0.31)، حمايت استقلالي (0.27) و دانش زيربنايي (0.21)، و از ميان رفتارهاي مرتبط با انگيزش دروني معلم، اشتياق معلم (0.41) و تنوع روش (0.29)، بيش از ديگر رفتارهاي معلم تبيين کننده سرزندگي و انگيزش دروني دانش آموزان هستند. |
كليد واژه: رفتارهاي معلم، سرزندگي، انگيزش دروني، اشتياق معلمان، دانش آموزان دوره متوسطه |
![]() |
نسخه قابل چاپ |