پاسخ به:مقالات مطالعات برنامه درسی
جمعه 29 اردیبهشت 1391 10:24 AM
1 : نوآوري هاي آموزشي تابستان 1387; 7(26):9-34. |
رتبه بندي روش هاي كاربرد فناوري اطلاعات در فرآيند ياددهي - يادگيري مدارس |
نوروزي معصومه,زندي فرامك,موسي مدني فريبرز |
امروزه فناوري اطلاعات و ارتباطات، نقشي اساسي در حوزه هاي گوناگون بازي مي کند. يکي از حوزه هايي که با ورود فناوري اطلاعات، دچار تحول اساسي شده، حوزه آموزش است. در اين پژوهش، کاربردهاي فناوري اطلاعات در فرآيند ياددهي- يادگيري، در يکي از حوزه هاي بزرگ آموزشي يعني آموزش و پرورش مورد بررسي قرار گرفته است. با مطالعات تجارب کشورهاي گوناگون در زمينه کاربردهاي گوناگون فناوري اطلاعات در فرآيند ياددهي- يادگيري، اين کاربردها در قالب 23 روش متفاوت استخراج شدند. سپس با بهره گيري از کسب نظر خبرگان فناوري اطلاعات در آموزش و پرورش و براساس ده شاخص متفاوت براي سه مقطع تحصيلي عمومي، متوسطه نظري و هنرستان اين روش ها ارزيابي شدند. در پايان با بهره گيري از تکنيک تصميم گيري گروهي (تاپسيس)، داده هاي به دست آمده مورد تجزيه و تحليل قرار گرفتند و بهترين روشهاي نوآورانه براي مقاطع مختلف تحصيلي ارايه و تشريح شدند. |
كليد واژه: فناوري اطلاعات و ارتباطات، آموزش و پروش، تعليم و تربيت، ياددهي، يادگيري، نوآوري آموزشي، تصميم گيري گروهي، تکنيک تاپسيس |
![]() |
نسخه قابل چاپ |