پاسخ به:مقالات مطالعات برنامه درسی
جمعه 29 اردیبهشت 1391 10:24 AM
3 : نوآوري هاي آموزشي پاييز 1387; 7(27):61-78. |
بررسي چالش هاي توسعه مدارس هوشمند در کشور |
محمودي جعفر,نالچيگر سروش,ابراهيمي سيدبابك,صادقي مقدم محمدرضا |
حرکت جهاني در کشورهاي توسعه يافته و در حال توسعه براي تغيير ساختار آموزشي، با دگرگوني جوامع از جوامع سنتي به جوامع دانايي محور و بهره گيري از شرايط نوين ارتباطي پديده آمده است. مسوولان کشور تغيير شرايط جهاني و نياز به تغيير در نظام آموزشي کشور را به خوبي درک کرده اند، و اين امر به وضوح در اسناد مصوب وزارت آموزش و پرورش به چشم مي خورد. مسوولان به خوبي آگاهند که آنچه در جامعه دانايي محور ارزش محسوب مي شود، توليد علم و دانش است. مي توان مدارس هوشمند را فضايي آموزشي در نظر گرفت که تحقق جامعه دانايي محور را ميسر خواهد ساخت. |
كليد واژه: مدرسه هوشمند، جامعه دانايي محور، آموزش، يادگيري |
![]() |
نسخه قابل چاپ |