0

مقالات مطالعات برنامه درسی

 
mehdi0014
mehdi0014
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : مرداد 1389 
تعداد پست ها : 287351
محل سکونت : آ.غربی-سولدوز

پاسخ به:مقالات مطالعات برنامه درسی
جمعه 29 اردیبهشت 1391  10:23 AM

 

 7 : نوآوري هاي آموزشي زمستان 1387; 7(28):157-178.
 
تاثير تلفيق محتواي چهار بخش اصلي كتاب علوم پايه اول راهنمايي بر اساس رويكرد سازماندهي تلفيقي (از نوع پروژه) بر پيشرفت تحصيلي و رشد اجتماعي دانش آموزان دختر پايه اول راهنمايي
 
جعفري ثاني حسين*,قرباني نرگس
 
* دانشگاه فردوسي مشهد
 
 

پژوهش حاضر تاثير به كارگيري رويكرد سازماندهي تلفيقي بر اساس روش پروژه در درس علوم پايه اول راهنمايي را بر پيشرفت تحصيلي و رشد اجتماعي دانش آموزان مورد بررسي قرار مي دهد. اين تحقيق علاوه بر تدوين يك نمونه درس تلفيق شده، تاثير به كارگيري آن را بررسي كرده،‌ پيشنهاداتي در خصوص سازماندهي محتواي كتاب علوم پايه اول راهنمايي ارايه مي دهد.
اين پژوهش از لحاظ نتايج، كاربردي و از لحاظ روش اجرا، شبه آزمايشي است كه از طرح پيش آزمون و پس آزمون با گروه كنترل استفاده مي كند. جمعيت آماري آن دانش آموزان دختر پايه اول راهنمايي نواحي
3 و 6 شهر مشهد هستند. نمونه گيري به صورت خوشه اي از ميان مدارس راهنمايي دخترانه ناحيه 3 و 6 انجام شده است. در چهار مدرسه از هر دو ناحيه و از هر مدرسه دو كلاس پايه اول (يكي از شيفت صبح و يكي از شيفت عصر)، در مجموع 8 كلاس،‌ نمونه اين پژوهش را تشكيل مي دهند.
يافته هاي پژوهش با استفاده از شاخص هاي آمار توصيفي و سپس آزمون
t و آزمون من ويتني مورد تجزيه و تحليل قرار گرفت. يافته هاي به دست آمده نشان داد تلفيق و سازماندهي محتواي كتاب علوم پايه اول راهنمايي بر اساس رويكرد تلفيق (از نوع پروژه) در مبحث گرما،‌ بر ميزان دانش، توانايي درك و كاربرد مطالب درسي و رشد اجتماعي دانش آموزان مورد مطالعه، تاثير معناداري ايجاد كرده است.

 
كليد واژه: رويكرد سازماندهي تلفيق، روش پروژه، پيشرفت تحصيلي، رشد اجتماعي
 
 

 نسخه قابل چاپ

 
 
تشکرات از این پست
دسترسی سریع به انجمن ها