پاسخ به:مقالات مطالعات برنامه درسی
جمعه 29 اردیبهشت 1391 10:23 AM
6 : نوآوري هاي آموزشي زمستان 1387; 7(28):129-156. |
اعتباربخشي الگويي اثربخش براي انجام دادن فعاليت هاي آزمايشگاهي در آموزش علوم تجربي دوره متوسطه |
بدريان عابد,شكرباغاني اشرف السادات,اصفا آرزو,عبدي نژاد طالب |
هدف از پژوهش حاضر، بررسي روش هاي استفاده موثر از فعاليت هاي آزمايشگاهي در آموزش علوم تجربي است. براي اين منظور ادبيات نظري و پژوهشي موجود به دقت بررسي شد و ديدگاه هاي گوناگون براي رسيدن به الگويي مناسب، طبقه بندي و سپس مورد تجزيه و تحليل قرار گرفت. پس از آن، كاربردي ترين عناصر نظريه هايي كه در اين زمينه مطرح شده بودند، در يك الگو تركيب شدند. اين الگوي نوآورانه كه مبتني بر فعاليت هاي حل مساله است، با برنامه درسي فيزيك، شيمي و زيست شناسي دوره متوسطه و امكانات مدارس هماهنگي دارد و در نظام آموزشي ايران قابل اجراست. |
كليد واژه: طراحي الگو، الگوي فعاليت هاي آزمايشگاهي، آموزش علوم تجربي، دوره متوسطه، اعتباربخشي |
نسخه قابل چاپ |