0

مقالات مطالعات برنامه درسی

 
mehdi0014
mehdi0014
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : مرداد 1389 
تعداد پست ها : 287351
محل سکونت : آ.غربی-سولدوز

پاسخ به:مقالات مطالعات برنامه درسی
جمعه 29 اردیبهشت 1391  10:23 AM

 3 : نوآوري هاي آموزشي بهار 1387; 7(25):77-95.
 
هنجاريابي زير مقياس هاي ارزشيابي آزمون توانايي هاي شناختي ميکر در دانش آموزان کلاس هاي سوم تا پنجم ابتدايي شهر اصفهان
 
محمدزاده جهانشاه,عريضي ساماني سيدحميدرضا,مولوي حسين
 
 
 

 

پژوهش حاضر به منظور هنجاريابي زير مقياس هاي ارزشيابي آزمون ميکر در دانش آموزن کلاس هاي سوم تا پنجم ابتدايي انجام شده است. نمونه پژوهش مشتمل بر 292 دانش آموز دختر و پسر است. آزمون توانايي هاي شناختي ميکر داراي چهار زير مقياس ارزشيابي است که بر اساس الگوي چند عاملي و شناخته شده هوش گيلفورد (1959) ساخته شده است. نتايج نشان داد که ضريب پايايي زير مقياس ها 0.77 است. ضريب پايايي کل آزمون 0.78 است. براي روايي ملاک از روش روايي همزمان استفاده شده است. همچنين، نتايج پژوهش نشان داده است که ميان زير مقياس هاي ارزشيابي آزمون مير و ارزيابي دروس تحصيلي دانش آموزان رابطه معنادار وجود دارد (p<0.001).
يافته هاي مربوط به هنجاريابي چهار زيرمقياس ارزشيابي آزمون تشخيص توانايي هاي شناختي ميکر با توجه به رتبه درصدي ارايه شده است. نتايج نشان داد که در برخي از زير مقياس هاي ارزشيابي (سه زير مقياس ESS, EFC, EFU) دانش آموزان ايراني نسبت به دانش آموزان آمريکايي بالاتر هستند و تنها در زير مقياس ESC پايين تر هستند. بر اساس يافته هاي پژوهش حاضر پيشنهاداتي براي بهبود توانايي هاي ارزشيابي ارايه شده است.

 
كليد واژه: هنجاريابي آزمون ميکر، روايي همزمان با درجه بندي معلم، ساختار هوش گيلفورد، ارزشيابي شناختي، ارزشيابي نمادي و تصويري
 
 

 نسخه قابل چاپ

 
 
تشکرات از این پست
دسترسی سریع به انجمن ها