پاسخ به:مقالات مطالعات برنامه درسی
جمعه 29 اردیبهشت 1391 10:23 AM
3 : نوآوري هاي آموزشي بهار 1387; 7(25):77-95. |
هنجاريابي زير مقياس هاي ارزشيابي آزمون توانايي هاي شناختي ميکر در دانش آموزان کلاس هاي سوم تا پنجم ابتدايي شهر اصفهان |
محمدزاده جهانشاه,عريضي ساماني سيدحميدرضا,مولوي حسين |
پژوهش حاضر به منظور هنجاريابي زير مقياس هاي ارزشيابي آزمون ميکر در دانش آموزن کلاس هاي سوم تا پنجم ابتدايي انجام شده است. نمونه پژوهش مشتمل بر 292 دانش آموز دختر و پسر است. آزمون توانايي هاي شناختي ميکر داراي چهار زير مقياس ارزشيابي است که بر اساس الگوي چند عاملي و شناخته شده هوش گيلفورد (1959) ساخته شده است. نتايج نشان داد که ضريب پايايي زير مقياس ها 0.77 است. ضريب پايايي کل آزمون 0.78 است. براي روايي ملاک از روش روايي همزمان استفاده شده است. همچنين، نتايج پژوهش نشان داده است که ميان زير مقياس هاي ارزشيابي آزمون مير و ارزيابي دروس تحصيلي دانش آموزان رابطه معنادار وجود دارد (p<0.001). |
كليد واژه: هنجاريابي آزمون ميکر، روايي همزمان با درجه بندي معلم، ساختار هوش گيلفورد، ارزشيابي شناختي، ارزشيابي نمادي و تصويري |
نسخه قابل چاپ |