0

مقالات مطالعات برنامه درسی

 
mehdi0014
mehdi0014
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : مرداد 1389 
تعداد پست ها : 287351
محل سکونت : آ.غربی-سولدوز

پاسخ به:مقالات مطالعات برنامه درسی
جمعه 29 اردیبهشت 1391  10:22 AM

 7 : نوآوري هاي آموزشي بهار 1388; 8(29):152-203.
 
كاربست رويكرد سيستمي در ارزشيابي كيفيت هنرستان هاي فني حرفه اي: موردي از ارزشيابي هنرستان هاي فني حرفه اي دخترانه شهر تهران
 
صالحي كيوان,زين آبادي حسن رضا,پرند كورش
 
 
 

ارزشيابي و بهبود مستمر كيفيت هنرستان هاي فني حرفه اي، به علت نقش و اهميت روز افزون آن ها در تدارك نيروي انساني در سطح پيش از دانشگاه، ضرورتي اجتناب ناپذير است. هدف پژوهش حاضر ارزشيابي كيفيت هنرستان هاي فني حرفه اي دخترانه شهر تهران، با استفاده از رويكرد سيستمي و ارايه راهكارهاي بهبود كيفيت براي آن ها است؛ اين مطالعه در دو مرحله جداگانه انجام شده است:
1. تدوين چارچوبي متشكل از 19 عامل و 237 نشانگر دروندادي، فرآيندي و بروندادي و 129 معيار براي قضاوت؛
2. كاربست آن ها در ارزشيابي هنرستان هاي جامعه هدف.
داده هاي موردنظر با استفاده از نظر
1590 نفر شامل: مديران و معاونان هنرستان ها، هنرآموزان، هنرجويان، كارفرمايان، دانش آموختگان و خبرگان، با استفاده از پرسشنامه، مصاحبه و مشاهده، گردآوري و تحليل شد.
نتايج تحقيق نشان داد كيفيت بخش هاي درونداد و فرآيند در سطح «به نسبت مطلوب» و بخش برونداد در سطح «نامطلوب» قرار دارد و كيفيت هنرستان هاي دخترانه شهر تهران در سطح «نامطلوب» است؛ در پايان راهكارها و پيشنهادهايي براي بهبود كيفيت در هنرستان هاي فني حرفه اي مورد بحث قرار مي گيرد.

 
كليد واژه: ارزشيابي، رويكرد سيستمي، بهبود مستمر كيفيت، هنرستان هاي فني حرفه اي دخترانه
 
 

 نسخه قابل چاپ

 
 
تشکرات از این پست
دسترسی سریع به انجمن ها