پاسخ به:مقالات مطالعات برنامه درسی
جمعه 29 اردیبهشت 1391 10:22 AM
2 : نوآوري هاي آموزشي تابستان 1387; 7(26):35-62. |
بررسي تطبيقي نظام برنامه درسي تربيت معلم در کشورهاي انگلستان، ژاپن، فرانسه، مالزي و ايران |
ملايي نژاد اعظم,ذكاوتي قراگوزلو علي |
هدف اين پژوهش، شناسايي برنامه درسي نظام تربيت معلم کشورهاي انگلستان، فرانسه، ژاپن، مالزي و ايران است. در اين پژوهش شباهتها و تفاوتهاي عناصر برنامه درسي کشورهاي مذکور به منظور ارايه پيشنهاداتي کاربردي براي بهبود بخشيدن به برنامه درسي نظام تربيت معلم ايران بررسي و مقايسه شده است. اين پژوهش يک پيمايش تطبيقي است. اطلاعات مورد نياز آن براي پاسخگويي به پرسشها از طريق اسناد و مدارک کتابخانه اي و گزارشهاي تحقيقي و جستجو در شبکه جهاني اينترنت مرتبط و سايتهاي وزارت آموزش و پرورش کشورهاي مورد مطالعه گردآوري شده است. الگوي مورد استفاده در اين زمينه، الگو بردي است. مهمترين نتايج بدست آمده نشان داده است که: |
كليد واژه: نظام تربيت معلم، برنامه درسي تربيت معلم، کيفيت بخشي تربيت معلم، مراکز تربيت معلم، تربيت معلم پيش از خدمت |
نسخه قابل چاپ |