پاسخ به:مقالات مطالعات برنامه درسی
جمعه 29 اردیبهشت 1391 10:22 AM
6 : نوآوري هاي آموزشي پاييز 1387; 7(27):125-136. |
جايگاه نمادهاي هويت ملي در کتاب هاي درسي ادبيات فارسي و تاريخ دوره متوسطه: رشته علوم انساني |
صادق زاده رقيه,منادي مرتضي |
پژوهش حاضر با هدف بررسي نمادهاي هويت ملي در کتاب هاي درسي دوره آموزش متوسطه انجام شده است. نمادهاي هويت ملي که در اين پژوهش مورد بررسي قرار گرفته اند، شامل پرچم، سرود ملي، تقويم رسمي، جشن هاي ملي، هنر ايراني، مکان هاي تاريخي، دفاع از سرزمين، نخبگان و مشاهير ملي است. بدين منظور با بهره گيري از روش تحليل محتوا، کتاب هاي تاريخ و ادبيات فارسي دوره متوسطه رشته علوم انساني در سال 1385 مورد بررسي، تجزيه و تحليل قرار گرفته است. |
كليد واژه: نمادهاي ملي، هويت ملي، کتاب هاي درسي، دوره متوسطه |
نسخه قابل چاپ |