0

مقالات مطالعات برنامه درسی

 
mehdi0014
mehdi0014
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : مرداد 1389 
تعداد پست ها : 287351
محل سکونت : آ.غربی-سولدوز

پاسخ به:مقالات مطالعات برنامه درسی
جمعه 29 اردیبهشت 1391  10:21 AM

 4 : نوآوري هاي آموزشي بهار 1388; 8(29):75-100.
 
بررسي رابطه ميان رعايت اصول روابط انساني و بهره وري مديران دبيرستان هاي دخترانه شهر تهران
 
توراني حيدر*,يزداني ميلاجردي محبوبه
 
* موسسه پژوهشي برنامه ريزي درسي و نوآوري هاي آموزشي، دانشگاه آزاد اسلامي
 
 

تحقيق حاضر، به بررسي رابطه ميان «رعايت اصول روابط انساني و بهره وري مديران مدارس در دبيرستان هاي دخترانه دولتي شهر تهران» مي پردازد؛ سوال اصلي اين است كه آيا ميان رعايت اصول روابط انساني و بهره وري مديران رابطه اي وجود دارد؟ اين تحقيق، يك فرضيه اصلي و هفت فرضيه فرعي را شامل مي شود. فرضيه اصلي آن است كه «ميان رعايت اصول روابط انساني و بهره وري مديران، رابطه وجود دارد».
پژوهش حاضر در حيطه پژوهش هاي توصيفي از نوع همبستگي است. جامعه آماري آن، همه مديران و دبيران دبيرستان هاي دولتي دخترانه مناطق
22 گانه شهر تهران هستند؛ تعداد مديران 1110 نفر و تعداد دبيران آن ها 6103 نفر است. نمونه آماري تحقيق را 100 نفر از مديران و 500 نفر از دبيران آن ها (به ازاي هر مدير پنج دبير) تشكيل مي دهند كه توسط جدول حجم نمونه مورگان به روش تصادفي انتخاب شده اند.
ابزار تحقيق، پرسشنامه اچيو
(ACHIEVE) و مدل آماري آن نيز رگرسيون يك متغيري است. يافته هاي تحقيق نشان مي دهند مديراني كه اصول روابط انساني را رعايت كرده اند و به وضوح يا درك نقش،‌ تمايل با انگيزش و همچنين فنون ارزيابي و سازگاري محيط، آشنا هستند، نسبت به مديراني كه فقط به توان‌، حمايت سازماني و اعتبار تصميم گيري اهميت مي دهند،‌ بهره وري بيشتري داشته اند.

 
كليد واژه: رعايت اصول روابط انساني، بهره وري، مديران، دبيرستان هاي دخترانه
 
 

 نسخه قابل چاپ

 
 
تشکرات از این پست
دسترسی سریع به انجمن ها