پاسخ به:مقالات مطالعات برنامه درسی
جمعه 29 اردیبهشت 1391 10:20 AM
5 : نوآوري هاي آموزشي تابستان 1388; 8(30):105-138. |
کاربرد فنون و روش هاي مصورسازي اطلاعات و تاثير سواد ديداري در فعاليت هاي آموزشي |
درودي فريبرز* |
* سازمان اسناد و كتابخانه ملي ايران |
هدف اصلي پژوهش حاضر، توسعه فنون موثر مصورسازي اطلاعات و پشتيباني از فرايندهاي آموزشي است. در اين پژوهش روش هاي سودمند مصورسازي براي دانش آموزان، به شکلي خاص مورد بررسي قرار مي گيرد. فنون مصورسازي براي ايجاد ساختار موثر تصاوير و گراف ها به کار مي روند تا دانش آموزان را به درک ساده تر اطلاعات موجود در کتابها و ديگر رسانه ها کمک کنند. مصورسازي اطلاعات فنوني را تثبيت مي کند که به دانش آموزان اجازه مي دهد محتواي تصوير، نماد و گراف را به شيوه ديداري در کتاب و ديگر منابع اطلاعاتي تبيين کنند و بتوانند از ابزارهاي موثر در کاربردهاي آموزشي بهره گيرند. |
كليد واژه: مصورسازي اطلاعات، فنون تصويرسازي، سواد ديداري، دانش آموزان، فعاليت هاي آموزشي |
نسخه قابل چاپ |