پاسخ به:مقالات مطالعات برنامه درسی
جمعه 29 اردیبهشت 1391 10:19 AM
2 : نوآوري هاي آموزشي تابستان 1388; 8(30):31-52. |
دانش نظري و مهارت هاي حرفه اي معلمان دوره ابتدايي از نظريه يادگيري: معلمان دوره ابتدايي شهر همدان |
عارفي محبوبه,فتحي واجارگاه كورش,نادري رحيم |
تحقيق حاضر با هدف شناخت ميزان آگاهي معلمان دوره ابتدايي از نظريه هاي يادگيري و به کارگيري آن در فرايند تدريس انجام گرفته است. جامعه آماري تحقيق، معلمان ابتدايي شهر همدان در سال تحصيلي 1385-86 هستند که از ميان آن ها 310 نفر 226) نفر زن و 84 نفر مرد( به عنوان نمونه تحقيق و به روش طبقه اي تصادفي انتخاب شدند. براي جمع آوري اطلاعات از دو نوع ابزار شامل: آزمون سنجش ميزان آگاهي معلمان از نظريه هاي يادگيري و پرسشنامه به کارگيري نظريه هاي يادگيري بهره گرفتيم و داده ها با استفاده از آزمون هاي آماري t تک نمونه اي، t براي گروه هاي مستقل، U من ويتني، و تحليل واريانس مورد تجزيه و تحليل قرار گرفت و در نهايت نتايج زير به دست آمد: |
كليد واژه: نظريه هاي يادگيري، رفتارگرايي، شناخت گرايي، شناختي - اجتماعي، تدريس، دوره ابتدايي، آموزش ضمن خدمت |
نسخه قابل چاپ |