پاسخ به:مقالات مطالعات برنامه درسی
جمعه 29 اردیبهشت 1391 10:18 AM
4 : نوآوري هاي آموزشي پاييز 1388; 8(31):75-100. |
رويكردهاي نظري زيربناي تعريف سواد: شواهدي از برنامه درسي كشورهاي آمريكا، كانادا، انگلستان، سنگاپور، سنگال، اندونزي و ايران |
داناي طوسي مريم,كيامنش عليرضا |
برنامه ريزي آموزشي به طور سنتي به چگونگي آموزش تواناييهاي سواد در طيف زيادي از جمعيت کشور مي پردازد. بعد كليدي برنامه ريزي آموزشي در وهله اول، تعيين تعريف سواد و در وهله دوم، تعيين بهترين شيوه آموزش سواد با امكانات موجود در كشور است. سپس، برنامه ريزي درسي به سواد شكل مي دهد و شيوه انتقال آن را در افراد جامعه تعيين مي كند. |
كليد واژه: سواد، برنامه درسي، رويكرد ايدئولوژيكي، رويكرد مستقل از بافت |
نسخه قابل چاپ |