0

مقالات مطالعات برنامه درسی

 
mehdi0014
mehdi0014
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : مرداد 1389 
تعداد پست ها : 287351
محل سکونت : آ.غربی-سولدوز

پاسخ به:مقالات مطالعات برنامه درسی
جمعه 29 اردیبهشت 1391  10:18 AM

 3 : نوآوري هاي آموزشي پاييز 1388; 8(31):53-74.
 
بررسي موانع به كارگيري فناوري اطلاعات و ارتباطات در آموزش و پرورش و ارايه الگو در اين زمينه
 
نصيري علي آبادي ركسانا*,تقي پورظهير علي
 
* دانشگاه آزاد اسلامي، واحد علوم و تحقيقات تهران
 
 

 هدف تحقيق حاضر شناسايي مولفه هاي به كارگيري فن آوري ارتباطات و اطلاعات و بررسي موانع به كارگيري آن در آموزش و پرورش است. با توجه به مباني نظري و پيشينه تحقيق، مولفه هاي به كارگيري فناوري ارتباطات و اطلاعات كه توسط پرسشنامه سنجش مولفه هاي فناوري اطلاعات با 229 سوال، از نمونه هاي آماري تحقيق كه شامل 434 نفر (109 مدير و 325 كارمند) بود، جمع آوري گرديد.
روش شناسي اين تحقيق از نوع توصيفي– پيمايشي است. نتايج پژوهش از طريق آمار توصيفي و استنباطي مانند تحليل عاملي، آزمون همبستگي، درصد و ميانگين با استفاده از نرم افزار
Spss مورد تحليل قرار گرفت.
در خصوص موانع به كارگيري فناوري اطلاعات و ارتباطات، پس از آزمون نمرات اختلافي (تفاوت نمرات وضع موجود با وضع مطلوب) از ميان متغيرها، 16 متغير شناسايي شد. همچنين با تاكيد بر مباني نظري ناظر بر پيش نويس مدل، مدلي طراحي گرديد كه طراحي و پايايي آن بر اساس موارد مذكور، با استفاده از روش باز آزمايي
91% تعيين شد. مطابق سنجش انجام شده، به طور كلي درجه تناسب توسط 86 درصد از افراد بالاتر از 5 (از حداكثر 7 نمره) تعيين شده است. اين مدل با توافق بالايي مورد پذيرش قرار گرفته است .

 
كليد واژه: فناوري اطلاعات و ارتباطات، فناوري اطلاعات، آموزش و پرورش ايران، الگو
 
 

 نسخه قابل چاپ

 
 
تشکرات از این پست
دسترسی سریع به انجمن ها