پاسخ به:مقالات مطالعات برنامه درسی
جمعه 29 اردیبهشت 1391 10:16 AM
4 : نوآوري هاي آموزشي زمستان 1388; 8(32):98-117. |
مدل ساختاري پيشرفت تحصيلي در دانش آموزان رشته رياضي: نقش واسطه اي راهبردهاي يادگيري در ارتباط ميان اهداف پيشرفت و پيشرفت تحصيلي |
عابديني ياسمين* |
* دانشکده روان شناسي و علوم تربيتي، دانشگاه اصفهان |
هدف پژوهش حاضر، بررسي نقش واسطه اي درگيري تحصيلي شناختي (راهبردهاي پردازش سطحي و عميق) در ارتباط بين اهداف پيشرفت چندگانه تبحري، رويكردي- عملكردي و اجتنابي – عملكردي) و پيشرفت تحصيلي در دانش اموزان دختر سال سوم دبيرستان در رشته رياضي- فيزيك است؛ 254 دانش آموز با بهره گيري از روش نمونه گيري تصادفي چند مرحله اي از دبيرستان هاي واقع در شمال، مركز و جنوب شهر تهران انتخاب شدند. |
كليد واژه: مدل ساختاري، اهداف پيشرفت، راهبردهاي پردازش سطحي، راهبردهاي پردازش عميق، پيشرفت تحصيلي |
![]() |
نسخه قابل چاپ |