0

مقالات مطالعات برنامه درسی

 
mehdi0014
mehdi0014
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : مرداد 1389 
تعداد پست ها : 287351
محل سکونت : آ.غربی-سولدوز

پاسخ به:مقالات مطالعات برنامه درسی
پنج شنبه 28 اردیبهشت 1391  11:34 PM

 5 : نوآوري هاي آموزشي بهار 1389; 9(33):121-138.
 
رابطه شكل هاي متفاوت سوال (تشريحي-چندگزينه اي) با فرآيندهاي فراشناخت و عاطفه در ارزشيابي درس رياضي
 
عابدي احمد,عريضي حميدرضا,تاجي مريم
 
 
 

پژوهش حاضر، با هدف بررسي رابطه ميان شكل هاي متفاوت سوال (تشريحي-چندگزينه اي( با فرآيندهاي فراشناخت (خودبازبيني و راهبرد شناختي) و عاطفه (تلاش و نگراني) در ارزشيابي درس رياضي انجام گرفته است. بدين منظور، 380 دانش آموز پايه اول متوسطه (190 دختر، 190 پسر) به روش نمونه گيري تصادفي خوشه اي چندمرحله اي، از ميان دانش آموزان دوره متوسطه شهر اصفهان انتخاب شدند و مورد بررسي قرار گرفتند. در اين پژوهش از پرسشنامه اندازه گيري فرآيندهاي فراشناخت و عاطفه اونيل و براون و آزمون سنجش عملكرد رياضي استفاده شد. مهم ترين نتايج پژوهش نشان داد ميان عملكرد رياضي دانش آموزان با توجه به شكل سوال چندگزينه اي و رفتار خودبازبيني، سوال تشريحي و راهبرد شناختي، و همچنين سوال هاي تشريحي و فرآيندهاي عاطفي (تلاش و نگراني)، همبستگي مثبت و معناداري وجود داشت.

 
كليد واژه: سوال تشريحي، سوال چندگزينه اي، فراشناخت، عاطفه، خودبازبيني، تلاش، نگراني
 
 

 نسخه قابل چاپ

 
 
تشکرات از این پست
دسترسی سریع به انجمن ها