پاسخ به:مقالات مطالعات برنامه درسی
پنج شنبه 28 اردیبهشت 1391 11:32 PM
4 : نوآوري هاي آموزشي بهار 1389; 9(33):91-120. |
ضرورت و جهت تغييرات در برنامه درسي رياضي مدرسه اي در ايران از ديدگاه معلمان |
رفيع پورگتابي ابوالفضل,گويا زهرا |
پژوهش حاضر، ضرورت و جهت تغيير در برنامه درسي رياضي مدرسه اي را براي بهبود عملکرد دانش آموزان ايراني در حل مسائل زمينه مدار و ايجاد سواد رياضي، از ديدگاه معلمان درس رياضي در ايران مورد بررسي قرار مي دهد. در اين پژوهش از پرسش هايي که در مطالعه پيزا (PISA) در سال هاي2000 و 2003 منتشر شده است، براي انتخاب پرسش هاي رياضي زمينه مدار که با زمينه هاي فرهنگي ايران همخواني بيش تري داشتند، بهره گرفتيم. مسائل منتخبي از پيزا، ترجمه شد و براي مطالعه در اختيار 14 معلم رياضي قرار گرفت. سپس نظر معلمان از طريق پرسش نامه اي شامل 6 سوال و مصاحبه هاي پاره ساختاري، مورد مطالعه قرار گرفت. |
كليد واژه: تغييرات آموزشي، معلمان رياضي، مطالعه پيزا، برنامه درسي رياضي، کتاب درسي رياضي، مسائل زمينه مدار، مدل سازي رياضي |
نسخه قابل چاپ |